۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85523850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال بیش از ۱۹ هزار دانش آموز کلاس اولی در زنجان وارد مدارس می‌شوند

زنجان - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: بر اساس برآوردهایی که بر پایه موالید نیمه دوم سال ۱۳۹۶ و نیمه اول ۱۳۹۷ انجام شده، امسال ۱۹ هزار و ۵۶۷ دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس استان می‌شوند.

حسین قاسمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نام نویسی کلاس اولی در مدارس استان در حال انجام است، افزود: فرآیند ثبت نام تا پایان مردادماه ادامه دارد و درخواست ما از خانواده ها این است که ثبت نام فرزندانشان را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی با بیان اینکه بهترین مدرسه برای دانش آموزان کلاس اولی و مقطع ابتدایی، نزدیکترین مدرسه به خانه است، اظهار داشت: در برخی موارد خانواده ها در خصوص ثبت نام دانش آموران در مدارس، محدوده جغرافیایی را رعایت نمی کنند در حالیکه به لحاظ عاطفی و همچنین تقویت مولفه های مرتبط با یادگیری، بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه به خانه است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان، شمار مدارس مقطع ابتدایی این استان را هزار مدرسه اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۷۱۱ کلاس اول ابتدایی در استان داشتیم که این تعداد امسال به ۷۴۵ کلاس افزایش خواهد یافت.

قاسمی افزود: تعداد کل کلاس های مقطع ابتدایی مدارس استان نیز پنج هزار و ۱۹۸ مورد بود که هزار و ۸۱ مورد از آنها به صورت کلاس های چند پایه اداره می شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال حدود ۱۸ هزار خروجی از مقطع ابتدایی به مقطع دوره اول متوسطه داریم، ‌ افزود: تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در سال تحصیلی گذشته ۱۱۹ هزار و ۲۲۳ نفر بود که امسال به ۱۲۰ هزار نفر می رسد.

شمار جمعیت دانش آموزی استان زنجان در همه مقاطع تحصیلی در سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha