۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85523873
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هزاران صهیونیست درصدد فرار از فلسطین اشغالی

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85523873
هزاران صهیونیست درصدد فرار از فلسطین اشغالی

تهران- ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی نوشت که هزاران صهیونیست به دنبال دریافت ویزای کانادا برای فرار از سرزمین های اشغالی فلسطین هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه صهیونیستی «واللا»، هزاران صهیونیست خواستار استفاده از سهمیه ویزای موسوم به «انسان دوستانه» هستند که کانادا پس از عملیات «طوفان الاقصی» به ساکنان سرزمین های اشغالی فلسطین می دهد.

این رسانه افزود: گزارش ها نشان می دهد که قشر گسترده ای از اسرائیلی ها، درخواست های خود را به کانادا و کابینه اسرائیل ارائه کرده اند.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته از تشدید مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی بعد از عملیات طوفان الاقصی و همچنین تکمیل ظرفیت پروازها و برنامه های سفر به خارجِ دفاتر خدمات مسافرتی در پی ترس شهرک نشینان از گسترش جنگ با حزب الله لبنان خبر دادند.

به گزارش روزنامه «زمان» رژیم صهیونیستی فقط در ۶ ماه ابتدایی جنگ علیه غزه، ۵۵۰ هزار صهیونیست، سرزمین های اشغالی را به مقصد دیگر کشورها ترک کرده اند.

دفاتر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که هزاران صهیونیست دیگر نیز از ترس گسترش جنگ بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال ترک فلسطین اشغالی هستند.

براساس اعلام این دفاتر، تمام ظرفیت های خالی رزرو برای سفر به خارج از فلسطین اشغالی پرشده و امکان ثبت نام افراد جدید وجود ندارد.

کارشناسان نیز با اشاره به وضعیت نامطلوب حکمرانی و اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی اذعان دارند که اگر این رژیم با همین فرمان جلو رود، آینده ای نخواهد داشت و باید منتظر فروپاشی و مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین اشغالی فلسطین بود.

یک نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی نیز نشان‌ داده که اکثریت صهیونیست‌ها از آینده ناامید و خواستار آتش‌بس در نوار غزه و توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسیران صهیونیست هستند.

براساس نظرسنجی جدید منتشر شده توسط موسسه صهیونیستی موسوم به «دموکراسی» در تل آویو، امید توده صهیونیست ها به آینده رژیم اشغالگر و امنیت آن کاهش یافته است.

بیشتر صهیونیست های مقیم سرزمین های اشغالی دوتابعیتی هستند و یا خود یا پدرو مادر یا اجدادشان متولد کشور دیگری هستند که از آن به این سرزمین مهاجرت کرده اند.

بعد از عملیات طوفان الاقصی، تعداد زیادی از صهیونیست های دارای تابعیت دوگانه به کشورهایشان برگشته اند و مهاجرت معکوس صهیونیست ها به کشورهای دیگر، اکنون به یکی از دغدغه های جدی مقامات رژیم اسرائیل تبدیل شده است.

کارشناسان مسائل سیاسی، وادار کردن اشغالگران به ترک سرزمین های اشغالی را یکی از مهمترین دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی ارزیابی می کنند که می تواند در درازمدت، زمینه فروپاشی رژیم اشغالگر را فراهم کند.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در این باره نوشت: نیم میلیون اسرائیلی به شکل نهایی در شش ماه نخست شروع طوفان الاقصی فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند و بعید نمی دانیم که آمار ۵۵۰۰۰ نفری که منابع صهیونیست اعلام کرده اند همزمان با تشدید حملات موشکی حزب الله به جبهه شمالی افزایش یابد.

وی افزود: اسرائیلی ها به کانادا فرار می کنند و فلسطینی ساکنان اصلی این سرزمین به الجلیل، حیفا، عکا، صفد، یافا، اشدود، بئرالسبع و قدس و دیگر شهرها و شهرک های فلسطینی اشغالی شده باز می گردند؛ این رویایی است که ما ۷۶ سال با آن زندگی کرده‌ایم و در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

عطوان اضافه کرد: رسانه اسرائیلی «واللا» فاش کرد که دولت کانادا و با فشار لابی صهیونیستی قوی در آنجا به اسرائیلی‌ها به ویژه شهرک نشینان در شمال فلسطین اشغالی پیشنهاد کرده که ویزای کاری با تحصیلی سه ساله بگیرند و این به علت وخامت اوضاع امنیتی و شلیک بیش از پنج هزار موشک از آغاز جنگ به شهرک های صهیونیست نشین واقع در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی از سوی حزب الله و تبدیل آن به تلی از آتش است که هشتاد هزار دونم (هر دونم معمولا ۱۰۰۰ متر است) را سوزانیده و بیش از دویست هزار شهرک نشین را تاکنون به سمت مناطق مرکزی فلسطین اشغالی فراری داده و بخش اعظم آنها از ترس و وحشت مخالف بازگشت به شهرک های خود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha