نماینده شنای ایران در المپیک مشخص شده است/ تغییر زمان کنکور مسابقات جهانی را از ما گرفت

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران درباره نماینده ایران در المپیک گفت: در حال حاضر فینا پوینت سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران در کشور از همه بالاتر است و به احتمال ۹۹ درصد، او برای المپیک اعزام خواهد شد.

محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: هزینه‌ و توان زیادی برای کسب سهمیه المپیک خرج کردیم ولی متاسفانه ۲ نماینده ما در مسابقه کسب سهمیه ایتالیا موفق نبودند. با این حال مراوداتی که با فدراسیون جهانی داشتیم باعث شد که بتوانیم یک سهمیه یونیورسالیتی را بدست بیاوریم تا شناگری که بالاترین امتیاز(فینا پوینت) را ایران داشته باشد، بتواند به عنوان نماینده ایران در المپیک حاضر شود.

وی ادامه داد: فینا پوینت‌ها توسط فدراسیون جهانی با توجه به نتایجی که ورزشکاران در مسابقات مختلف کسب می‌کنند، اندازه‌گیری می‌شود. این که سهمیه به چه کسی تعلق بگیرد نیز به دست خود فدراسیون جهانی است و ما نقشی در آن نخواهیم داشت. در حال حاضر فینا پوینت سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران در کشور از همه بالاتر است و به احتمال ۹۹ درصد، او برای المپیک اعزام خواهد شد. از این پس نیز سامیار را با تمام توان ساپورت می‌کنیم و با مربی خارجی او در آلمان نیز در تماس هستیم. در حال مذاکره با فدراسیون جهانی هستیم تا بتوانیم یک اردو تمرینی نیز در مجارستان برای او برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس فدراسیون شنا با اشاره به حضور تیم واترپلو زیر ۲۱ سال ایران در مسابقات جهانی عنوان کرد: پس از کسب نایب قهرمانی آسیا توسط این تیم، باید به رقابت‌های قهرمانی جهان نیز اعزام می‌شدند ولی پس از شهادت رئیس جمهور عزیزمان، تغییراتی همچون جا به جایی زمان کنکور و امتحانات در کشور اتفاق افتاد که با این حساب بچه‌ها نمی‌توانند به این رقابت‌ها اعزام شوند.

وی افزود: خانواده‌ها با نگرانی‌هایی که به خاطر درس بچه‌ها داشتند، فشار زیادی روی ما آوردند. با فدراسیون جهانی نیز صحبت کردیم تا با وجود این شرایط خاص، به خاطر عدم اعزام تیم، جریمه‌ای صورت نگیرد. البته برای مسابقات جهانی سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم داشت و یک انتخابی آسیایی نیز برای آن برگزار می‌شود.

رضوانی خاطرنشان کرد: ۴ نفر از تیم جوانان زیر ۲۱ سال برای اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان دعوت شدند. ۴ مرداد این تیم به صربستان اعزام می‌شود تا در یک تورنمنت سطح بالا شرکت کند و برای مسابقات قهرمانی آسیا چین آماده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha