۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85524530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین با کاهش ۲۴.۵ درصدی بارندگی روبرو است

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبر: 85524530
قزوین با کاهش ۲۴.۵ درصدی بارندگی روبرو است

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از کاهش ۲۴.۵ درصدی بارندگی های استان در مقایسه با بلند مدت (۳۰ سال گذشته) خبر داد و گفت: میزان بارش در استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته تاکنون) ۲۲۴.۲ میلی متر بوده که نسبت به بلند مدت ۷۲.۶ میلی متر کاهش داشته است.

مهدی آخوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری با افزایش ۵۴ میلی متر روبرو بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۲ درصد افزایش بارش را نشان می دهد.

به گفته این کارشناس هواشناسی، میزان بارش یک سال زراعی برای استان ۳۰۷ میلی متر بوده که از این مقدار تاکنون ۷۳ درصد آن محقق شده است.

آخوندی اضافه کرد: این در حالی است که مقایسه بارش های صورت گرفته در بین استان های کشور بیانگر این موضوع است که قزوین پس از استان های چهارمحال بختیاری و گیلان، بیشترین میزان کاهش بارش نسبت به بلند مدت را داشته است.

وی با اشاره به میزان بارندگی های مرکز این استان، خاطرنشان کرد: میزان بارندگی های شهرستان قزوین از ابتدای سال زراعی جاری ۲۵۵ میلی متر بوده که نسبت به بلند مدت ۹۳ میلی متر کاهش داشته و نسبت به سال زراعی گذشته ۵۶ میلی متر افزایش بارش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این در حالی است که بارندگی ها در شهرستان آبیک در سال زراعی جاری ۲۴۹ میلی متر بوده که نسبت به بلند مدت ۲۶ میلی متر کاهش و نسبت به سال زراعی گذشته نیز ۶۰ میلی متر افزایش بارش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان، اضافه کرد: تا چهارشنبه هفته جاری وضعیت جوی پایدار خواهد بود و در عین حال نیز در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات شمالی احتمال بارش های رگباری همچنان وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه با توجه به جنوبی شدن جریانات، احتمال گرد و غبارهای محلی، به ویژه برای بخش های جنوبی و شرقی دشت وجود دارد و در عین حال نیز روند افزاش دما را نیز پیش بینی می کنیم.

آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۰ و آبیک با ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۵ تا ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha