کوهنورد آسیب دیده در ارتفاعات سبلان نجات یافت

اردبیل - ایرنا - جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی نجاتگران جمعیت پایگاه سبلان این شهرستان به یک کوهنورد ۴۷ ساله آسیب دیده در مسیر شمال شرقی قله سبلان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی هلال احمر اردبیل ، مجتبی باباپور اظهار کرد: برابر با اعلام گزارش اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ مبنی بر سقوط یک خانم ۴۷ ساله در مسیر شمال شرقی قله سبلان، نجاتگران هلال احمر بلافاصله به محل حادثه شتافتند.

وی ادامه داد: تیم نجات در حوادث کوهستان جمعیت هلال احمر پس از طی مسیر صعب‌العبور (به علت سیلاب اخیر) شابیل تا بالاتر از پناهگاه به محل مصدوم در برف چال مابین پناهگاه و سنگ پروانه دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: نجاتگران ضمن انجام اقدامات پیش بیمارستانی بر روی مصدوم وی را با استفاده از تجهیزات کوهستان به محل آمبولانس هلال احمر در پناهگاه رساندند و سپس تا آب درمانی شابیل انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.

به گفته باباپور، نجاتگران جمعیت هلال احمر با ایثار و از خودگذشتگی همواره به هموطنان یاری رسانده‌اند و به صورت شبانه‌روزی در مراکز عملیاتی آماده ارائه خدمات به مردم هستند ، در صورت وقوع حوادث سامانه ندای امداد ۱۱۲ آماده دریافت گزارش است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فصل صعود به ارتفاعات در استان، کوهنوردان هنگام صعود در مناطق کوهستانی ضروری است لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.

کوه سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین قله بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد ، این کوه در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی می‌باشد.

کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان و ۲ قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha