آموزش و پرورش استان مرکزی رتبه چهارم سرانه ورزشی کشور را کسب کرد

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این اداره کل با تلاش و پیگیری همکاران موفق شد تا در دولت سیزدهم رتبه چهارم سرانه ورزشی دانش‌آموزی کشور را در حوزه تربیت بدنی کسب کند.

«حسین مولوی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به مهمترین دستاوردهای تحولی اداره‌کل آموزش‌و پرورش استان‌ مرکزی در دوره شهید جمهور، افزود: ۷۱ فضای ورزشی به آمار فضاهای ورزشی استان در ۲ سال گذشته اضافه شد و تعداد آنها از ۱۳۹ فضا به ۲۱۰ فضای ورزشی رسید.

وی بیان کرد: ۳۳ مجتمع ورزشی استان مرکزی در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در دولت سیزدهم، تعمیر و تجهیز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ایجاد اولین کانون تندرستی آموزش و پرورش در استان، کسب رتبه سوم کشور در اجرای طرح پایش آمادگی کودکان در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، آموزش بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز دوره دوم ابتدایی در طرح مهارت‌آموزی از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان مرکزی در دولت شهید جمهور است.

مولوی ادامه داد: آغاز مولدسازی املاک در یک سال گذشته، معرفی ۱۹ ملک به ارزش نیم همت و رفع تصرف از ۵۳ هکتار از املاک و اراضی دولتی متعلق به آموزش و پرورش از سال ۱۴۰۱ تاکنون از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دولت سیزدهم در راستای حمایت از آموزش توانخواهان با ایجاد وتوسعه مراکز جامع و توانبخشی استان، رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرد.

مولوی افزود: احداث و تکمیل مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در شهر اراک و شروع ساخت سه مدرسه استثنایی و مراکز جامع توانبخشی ۶ کلاسه در استان مرکزی از دیگر اقدامات بخش آموزشی در دولت سیزدهم در این استان است.

وی بیان کرد: تعمیر و تجهیز ۳۳ مجتمع ورزشی استان در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی، کسب رتبه سوم کشور در اجرای طرح پایش آمادگی کودکان در سال تحصیلی و آموزش بیش از ۲۱ هزار نفر دانش آموز دوره دوم ابتدایی در طرح مهارت آموزی از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ورزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت در استان و رشته‌های جدید هنرستانی بر مبنای آمایش منطقه‌ای، راه‌اندازی هنرستان امیرکبیر ناحیه ۲ اراک پس از ۱۷ سال وقفه با همت اداره‌کل آموزش و پرورش استان، انسداد مبانی بی‌سوادی در قالب طرح شهید محمودوند و توجه ویژه به مدارس روستایی و چند پایه و کسب شش مقام اول کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی از دیگر فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: ۷۲۱ سند در دولت سیزدهم با پیگیری کادر اداری آموزش و پرورش در دولت سیزدهم گرفته شد اما این در حالی است که در ۲ سال گذشته ۴۶۵ سند اخذ شد.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha