۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85525005
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جوجه‌ ریزی مرغ گوشتی در خراسان شمالی ۵۰ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:‌ سه میلیون و ۶۶۸ هزار قطعه جوجه گوشتی استان در سه ماهه نخست سالجاری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت.

مهدی شکاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی در بهار سال گذشته انجام شد.

وی افزود: جوجه ریزی حدود یک میلیون قطعه جوجه گوشتی در مرغداری های استان از نیمه دوم اردیبهشت تا پایان نیمه اول خرداد ماه سالجاری پیش بینی شد که به سرانجام رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد:‌ تیرماه سالجاری یکهزار و ۶۵۷ تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار شد.

وی بر حمایت از مرغداران این استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه نگاه ویژه ای برای تامین گوشت مورد نیاز شهروندان وجود دارد به این صنعت نیز باید توجه شود که از بانک های عامل می خواهیم تا تسهیلات مورد نیاز مرغداران برای ایجاد، توسعه و خرید تجهیزات مورد نیاز اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، ۱۲۲ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره در سطح استان وجود دارد که در هر یک سال چهار بار جوجه ریزی انجام می شود.

پارسال در واحد های پرورش مرغ گوشتی استان بیش از ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده بود.

سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۶ کیلوگرم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha