هشدار مدیریت بحران نسبت به بروز رگبار باران و افزایش باد در ارتفاعات هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نسبت به صدور سطح زرد هواشناسی و دریایی در استان هشدار داد و گفت: بر اثر این سامانه ناپایدار از امروز یکشنبه تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری، شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، ۲ هشدار سطح زرد دریایی و هواشناسی برای روزهای آینده در هرمزگان صادر شده است.

وی با توجه به صدور هشدار سطح زرد جوی هواشناسی در استان، اظهار کرد: بر اثر این سامانه از امروز دهم تیرماه تا اواخر وقت روز جمعه پانزدهم تیرماه، شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستک خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد، از مردم خواست در مدت یاد شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

حسن‌زاده یادآور شد: شرایط دریایی هرمزگان نیز باتوجه به وزش بادهای شمال غربی تا جنوب غربی در حالت هشدار است و احتمال افزایش طول موج تا ۱۵۰ سانتی‌متر در خلیج‌فارس و تنگه هرمز وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از تورهای صیادی افزود: ضمن رعایت تدابیر لازم برای تردد شناورها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز در مدت یاد شده توصیه می‌شود از فعالیت‌هایی تفریحی، ورزشی دریایی مثل شنا در سواحل نیز خودداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha