نقش عدلیه کرمان در انقلاب و دفاع مقدس؛ از مستندسازی تا تاریخ شفاهی

کرمان - ایرنا- دادگستری کل کرمان اعلام کرد که در سطح کشوری در مستندسازی نقش این نهاد در دوران انقلاب و دفاع مقدس مورد قدردانی قوه قضاییه قرار گرفته، اقدامی که جنبه ها و فواید متعدد دارد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی دادگستری کل کرمان روز یکشنبه افزود: مدیر حوزه ریاست قوه قضاییه از عملکرد دادگستری کرمان در امر مستندسازی دفاع مقدس قدردانی کرد.

محمدرضا صارمی مدیر حوزه ریاست قوه قضاییه و نماینده قوه قضاییه در امر مستند سازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خطاب به حمزه امیر محمدی نسب مدیر رسانه و روابط عمومی و مسئول ابن بخش مستندسازی در کرمان از عملکرد واحد مستندسازی دادگستری استان کرمان تقدیرکرد.

واحد مستند سازی در دادگستری های سراسر کشور تحت مدیریت روسای کل دادگستری های استان ها اداره می شود.

امیر محمدی مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری کل کرمان به خبرنگار ایرنا در این باره توضیح داد: گردآوری تاریخ شفاهی و مستندسازی اقدامات و عملکرد کارکنان دادگستری استان در  شکل گیری انقلاب و نیز دفاع مقدس از جمله اقدامات ما در این بخش است.

حمزه امیرمحمدی نسب

به گفته وی، گفت و گو با فرزندان یا دیگر اعضای خانواده شهدای دادگستری، جمع آوری آثار و مستندات مرتبط با موضوع از دیگر اقدامات است.

به گفته وی، برگزاری همایش شهدای حقوقدان و دیگر اقدامات از دیگر جنبه های این بخش به شمار می‌رود که توسط گروه های مستندساز انجام می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha