گروه‌های جهادی دامپزشکی به ۱۵۶ روستای سیستان و بلوچستان اعزام شدند

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از اعزام گروه‌های جهادی این اداره به مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: توزیع عادلانه خدمات بهداشتی در دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط از سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور است.

غلامرضا سرگزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور، توزیع عادلانه خدمات بهداشتی در دوره افتاده‌ترین و محروم ترین نقاط در قالب اردوهای جهادی است، افزود: این اقدام نمونه‌ای ممتاز از خدمت‌رسانی به هم‌نوع و یاری به دیگران است که جوانانی بی‌مزد و منت، در کنار هم در سرمای زمستان و گرمای تابستان، با گام‌هایی استوار برای رفع محرومیت به کمک هم‌نوعان خود می‌شتابند.

وی بیان کرد: در این راستا گروه‌های جهادی و جهادگران دامپزشکی سیستان و بلوچستان در قالب چهار اردوی جهادی و ۱۷ رزمایش به ۱۵۶ روستا به طور مستمر و ارتباط با بدنه مردمی خدمت‌رسانی کردند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اردوهای جهادی، فرصتی استثنایی برای تجربه فعالیت جمعی، ایجاد روحیه جهادی و تقویت حس نوع‌دوستی بوده و دستگاه‌های اجرایی لازم است با نگاهی تکلیف گرایانه، از این اردوها حمایت و پشتیبانی کنند تا با حفظ سرمایه دامی مردم و جهش تولید در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب بیش از پیش در کنار مردم باشیم.

وی گفت: در اردوهای جهادی دامپزشکی در سه ماهه ابتدایی سال حدود ۲۵ هزار رأس دام و بیش از ۴۱ هزار جایگاه دام سمپاشی و حدود ۶۹ هزار مورد معاینه بالینی و واکسینه شدند که این اقدامات جهادی دامپزشکی پویایی روستاها و حفظ جمعیت دامی سیستان و بلوچستان را به دنبال داشته است.

سرگزی با بیان اینکه در این اردوی جهادی دوره آموزش و ترویج درباره بیماری‌های دامی مهم منطقه بویژه بیماری تب برفکی و هاری نیز به صورت چهره به چهره را دنبال کردیم، عنوان کرد: توزیع بروشور و ارائه خدمات بهداشتی و بیماری یابی نیز به صورت کاملا رایگان برای این منطقه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام برای پیشگیری از بروز بیماری، واکسیناسیون در کنار رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه‌ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha