جزئیات سفر جلیلی به گلستان +عکس و فیلم

تهران - ایرنا - «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه ۱۱ تیر ماه به استان گلستان سفر کرد.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی امروز دوشنبه ۱۱ تیرماه در دومین روز تبلیغات مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به استان گلستان سفر کرد تا از نزدیک با مردم آن دیار گفت‌وگو داشته باشد و برنامه‌ها و اقدامات دولت «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه» را تشریح کند.

استقبال قوم ترکمن و جمعی از مردم و نمایندگان جامعه کارگری از جلیلی

انتظار مردم گلستان برای ورود جلیلی

در فرودگاه گرگان نیز مردم با پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود «یک صدا، یک نوا؛ فقط جلیلی» و «جلیلی رئیسی دیگر است؛ ریاستش رضایت رهبر است» از این نامزد چهادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استقبال کردند. یک دختر ترکمن با لباس محلی ورود جلیلی به فرودگاه گرگان را به وی خوش آمد گفت. 

ترکمن و سیستانی های گلستان با پوشش محلی در انتظار حضور جلیلی در فرودگاه گرگان بودند و به محض مشاهده وی، با شعار «صل علی محمد، بوی رئیسی آمد و صلی علی محمد سعیدِ جمهور آمد» از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری استقبال کردند. 

مردم روستای محمدآباد که در مسیر گرگان- فرودگاه قرار دارد، با اطلاع از زمان حرکت خودروی جلیلی، مسیر حرکت وی را مسدود کرده و به برکت دیدار وی، یک گوسفند قربانی کردند. جلیلی پس از این اقدام اهالی روستای محمدآباد گرگان از خودرو پیاده شد و برای لحظاتی با مردم دیدار و گفت‌وگو کرد. 

جلیلی با لباس قوم ترکمن در جمع مردم گرگان حاضر شد

هواداران این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با شعارهای «امروز حمایت می کنیم جمعه قیامت می کنیم، « رای ما یک کلام، جلیلی والسلام»، صل علی محمد یار رئیسی آمد از وی در مصلی شهر گرگان استقبال کردند. 

هواداران سعید جلیلی درحالی که پلاکاردهایی با تصویر شهید رئیسی و وی در دست داشتند؛ اعلام کردند روز جمعه ۱۵ تیر ماه به کسی رأی خواهند داد که ادامه دهنده راه و منش شهید رئیسی باشد همچنین یکی از بانوان گرگانی در حالی که عکس سعید جلیلی را در دست داشت و روی پلاکاردی نوشته بود «جلیلی قهرمان خوش آمدی به گرگان»؛ روی پلاکارد دیگری با # عدالت نوشته بود «نه به بنزین ۲۵ هزار تومانی»

از جای‌جای استان گلستان اقوام مختلف از ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ و کتولی و فارس با لباس‌های سنتی در مصلی حاضر شده بودند. در دیدار مردم استان گلستان از اقشار مختلف حضور داشتند؛ به طوری که جمعی از سیستانی‌های مقیم گلستان با حضور خود در میان حامیان سعید جلیلی از این نامزد انتخاباتی حمایت کردند همچنین جمعی از ترکمن‌ها با حضور پررنگ در میان هواداران جلیلی حاضر شدند. بر روی یکی از پلاکاردها در میان خیل جمعیت نوشته شده بود «آشوراده تو را می‌خواهد»

حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان‌، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم، آیت الله شاهرودی نماینده پیشین مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در مصلی گرگان برای حمایت از سعید جلیلی حضور داشتند. 

جلیلی همچنین در این سفر چند ساعته به گلستان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه گرگان دیدار کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از این به استان‌های خراسان جنوبی، قم، مرکزی، البرز، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی یزد سفر کرده بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha