جلیلی در جمع بازاریان، ورزشکاران و نمایندگان مجلس

تهران - ایرنا - «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه در نخستین روز تبلیغات مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای گفت‌وگو با مردم و کسبه در بازار تهران حضور یافت سپس در جمع ورزشکاران و روسای فدراسیون‌های ورزشی حاضر شد و بعد از آن نیز با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه در نخستین روز تبلیغات مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شعارهای «جلیلی قهرمان؛ برس به داد ایران» و «صل علی محمد؛ بوی رئیسی آمد» مورد استقبال بازاریان و کسبه قرار گرفت.

جلیلی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگویی درباره وضعیت اقتصاد کشور اظهار داشت: بهبود وضع اقتصادی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ما است؛ ما برنامه‌های کلان و جزئی برای بهبود معیشت مردم در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در مورد این مساله در مناظره‌های تلویزیونی توضیح دادم، افزود: وضع معیشتی و اقتصادی مردم با برنامه‌های مدونی که تنظیم کرده‌ایم، بهتر می‌شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من همه مردم ایران را دوست دارم و برای آنها آرزوی آرامش و خوشبختی دارم؛ بنابراین شرایط اقتصادی را درک می‌کنم و برنامه مدونی دارم که قابلیت اجرایی دارد.

جلیلی تصریح کرد: مساله امروز ما اقتصاد و معیشت مردم است و ما به این موضوع واقف هستیم و به محض شروع به کار دولت چهاردهم مردم بهبود وضعیت اقتصادی را حس می‌کنند چراکه من از همین قشر مردم هستم و شرایط آنها را درک می‌کنم.

وی تاکید کرد: من به آقای پزشکیان احترام می‌گذارم اما امروز مردم باید انتخاب کنند که کدام مسیر برای کشور مناسب است؛ بهبود وضعیت اقتصادی و جهش اقتصادی یا بازگشت به دورانی که اقتصاد کشور به برجام گره خورده بود.

جلیلی با حضور در مسجد امام خمینی (ره) در جمع بازاریان تهران نماز خواند و پس از آن طی سخنانی بازار را قلب اقتصاد کشور دانست و با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون در جلسات متعددی با اصناف و بازاریان به بررسی موانع کسب و کار آنان پرداخته‌ایم، گفت: ۱۷ مشکل اصلی بازاریان شناسایی کرده‌ایم و برای حل آنها برنامه‌ داریم.

وی با تاکید بر اینکه ثبات در ارزش قیمت ارز و پول ملی مهم است و باید اینها پیش‌بینی پذیر باشند، گفت: کسانی که در طول سال در بازار فعال هستند و سال‌ها در بازار زحمت کشیدند و مال حلال کسب کردند و کار شرافتمندانه به نفع مردم و اقتصاد انجام دادند و خود نیز منتفع شدند؛ هر قدر به موازات اینها بازارهای گرده داری به معنای منفی شکل گیرد، روی بازار سالم و درست دست می‌گذارد؛ لذا در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کفه باید به سمت بازار سالم باشد؛ به سمتی که اقتصاد کشور را راه می‌اندازد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مردم در برخورد با برخی دستگاه‌های دولتی، افزود: دستگاه‌هایی با پول بیت‌المال تحت عنوان دولت شکل گرفته‌اند تا به مردم خدمت کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم وقتی از جلوی این دستگاه‌ها رد می‌شوند باید احساس کنند که اینجا پناهگاهی است که قرار است پشتیبان آنها باشد نه اینکه بگویند خدا نکند سروکارمان به فلان اداره بیفتد.

مشروح اظهارات سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بازار تهران و در جمع نمازگزاران در مسجد امام خمینی (ره) را اینجا بخوانید.

دیدار جلیلی با جمعی از ورزشکاران

پس از آن، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع ورزشکاران و روسای فدراسیون‌های ورزشی در زورخانه شهدای کن حاضر شد و در این دیدار سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته، محمد ستارپور رئیس انجمن بوکس نیمه حرفه‌ای و قهرمان اسبق آسیا، افشین چگینی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی، ابراهیم شکوری پیشکسوت پرسپولیس، پرویز مظلومی پیشکسوت فوتبال، عباس جدیدی قهرمان جهان کشتی، اکبر محمدی مدرس فوتبال آسیا، محمد مومنی پیشکسوت فوتبال، سیدمحمد طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، کمال مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، سردار باران چشمه رییس فدراسیون زورخانه ای، الهام حسینی ملی پوش وزنه برداری، علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس، آتنا محمدی ملی پوش پارا دوومیدانی، جواد فروغی ملی پوش تیراندازی، روح الله رستمی پارا وزنه برداری، ساره جوانمردی پارا تیراندازی، مینا موسوی قهرمان کاراته جهان ورزشکاران، فرشاد عربی سرمربی تیم ملی ووشو حضور داشتند.

جلیلی در جمع ورزشکاران از دغدغه های دولت خود و ضرورت و اهمیت توجه به ورزش در جامعه سخن گفت و تاکید کرد: اگر یک جامعه سالم و بانشاط می‌خواهیم بدون ورزش ممکن نیست چرا که جامعه‌ای که به ورزش اهمیت دهد از یک طرف سالم می‌شود و از سوی دیگر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: باید به ورزش همگانی بها دهیم تا به سلامت و نشاط و غرور ملی برسیم.

جلیلی به ضرورت تحقق عدالت ورزشی هم تاکید کرد و گفت: ورزش باید سازوکار داشته باشد تا هر جوان و نوجوان که احساس کند استعدادی دارد، بستر خود را مهیا کند تا موفقیت را بروز دهد و بسیار مهم است تا دولت برای این موضوع برنامه داشته باشد. یکی از فدراسیون‌هایی که نقش مهمی دارد فدراسیون دانش آموزی است و اگر دانش‌آموزان استعدادی دارند، باید کشف کرد.

توجه به ورزش بانوان از دیگر محورهای سخنان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع ورزشکاران و روسای فدراسیون‌های ورزشی بود و وی در این باره گفت: 

یکی از مهم ترین کارهای دولت که وظیفه خود می داند، پرداختن به ورزش بانوان است و وقتی به بانوان به عنوان رکن خانواده توجه شود، لازمه آن توجه ویژه به ورزش بانوان است.

جلیلی تصیرح کرد: اگر در این زمینه دولت بخواهد جدی کار کند و خیلی از هزینه‌ها را کاهش دهد، زمانی موفق می‌شود که به ورزش بانوان اهمیت دهد. امکانات ورزشی فراوانی در اختیار دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها قرار دارد اما در ماه ظرفیت عمده‌ای از اینها خالی هستند و باید مدیریتی باشد تا از امکانات ورزشی استفاده کنند و باید بسیاری از طرح های ورزشی اولویت داده شود تا زنان و مردان از آنها به بهترین شکل استفاده کنند.

مشروح اظهارات سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بازار تهران و در ورزشکاران و روسای فدراسیون‌های ورزشی در زورخانه شهدای کن را اینجا بخوانید.

در پایان این دیدار، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به درخواست ساره جوانمردی قهرمان ملی تیراندازی برای حمایت از مادر قهرمانان، گفت: مادر بودن و فرزند همراه داشتن نباید مانع حضور اجتماعی بانوان شود.

جلیلی افزود: باید روی امتیازات خود سرمایه‌گذاری کنیم یکی از امتیازات ما این است که حضور و شکوفایی بانوان در خانه مانع آن نیست که در ورزش پیشرفت کنند و شما در عمل این موضوع را محقق کردید. 
 
وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های دولت این است که برای مادران چه در حوزه ورزش و چه در دانشگاه و در عرصه‌های دیگر، مادر بودن و فرزند همراه داشتن نباید مانع حضور اجتماعی آنها شود.

همچنین نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان این دیدار با مادر شهیدان طوقانی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهید پهلوان سعید طوقانی در سن ۶ سالگی وارد عرصه ورزش باستانی شد و در سن هفت سالگی توانست در مراسمی که مسئولین رده بالای مملکتی آن زمان حضور داشتند بازوبند پهلوانی کشور را بدست آورد و ۲۲ اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت گلوله دوشکا شهید شد همچنین شهید محمد طوفانی نیز در فکه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

دیدار جلیلی با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی

جلیلی عصر امروز یکشنبه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این دیدار با اشاره به آنچه در هشت سال منتهی به سال ۱۴۰۰ رخ داد، گفت: رشد منفی و صفر شایسته کشوری با یک جهان فرصت نیست.

جلیلی تاکید کرد: اکنون وقت آن نیست که تازه بررسی کنیم و کارشناس برای بررسی مسائل بگذاریم؛ فرصت گذراندن مصرفانه برای اوقات نداریم و باید کار جدی را شروع کنیم.

جلیلی تصریح کرد: عرصه تعارف نیست، این کار همگانی است. باید برای تک تک مردم عزیز که آرزوی پیشرفت کشور را دارند و می‌خواهند تعالی داشته باشد، صحنه را باز کرد و سوال این است که آیا دوباره می‌خواهیم معطل اخم فلان کشور شویم و حاصل آن رشد منفی و صفر شود؟ شهید رئیسی حرکت را آغاز کرد و ما باید با دقت و سرعت بیشتر ادامه دهیم.

وی یادآور شد: توفیق داشتیم تا پیش از این در جلسات متعدد با نمایندگان مجلس، بسیاری از موضوعات را جلو بردیم و به جمع‌بندی رسیدیم. ان شاء الله اگر انتخاب ملت و تقدیر الهی این باشد که خدمت کنیم، از صبح شنبه (۱۶ تیر فردای روز برگزاری انتخابات) در نقطه رهایی هستیم.

همچنین در این دیدار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت آقای جلیلی را ادامه راه شهیدرئیسی دانستند و با  اشاره به ساده زیستی و مردمی بودن جلیلی از برنامه داشتن و ارائه راه حل برای مشکلات جامعه گفتند و تاکید کردند که جلیلی هراسی ترفند و تاکتیک مخالفان است و اگر دولت در اختیار جلیلی قرار گیرد تهدیدات خارجی فروکش می‌یابد.

مشروح اظهارات سعید جلیلی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

براساس این گزارش، قرار است جلیلی امشب نیز در حسینیه امیرچقماق در جمع مردم یزد برنامه‌ها و اقدامات دولت «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش پرشکوه» را تشریح کند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha