۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85525516
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در زنجان به آستانه نسبتا شدید می‌رسد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شرایط جوی ناپایدار حاکم در منطقه تا فردا همچنان ادامه می‌یابد و سرعت وزش باد در بعدازظهرها به آستانه نسبتا شدید می‌رسد.

مرتضی قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز و فردا برای ساعات قبل از ظهر آسمان صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر افزایش پوشش ابر انتظار می رود که این شرایط گاه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق همراه می شود.

وی یادآور شد: در مجموع بارش قابل توجهی پیش بینی نشده است اما به دلیل ماهیت همرفتی بارش‌ها، رگبارهای محدود و محلی شدیدی را شاهد خواهیم بود که بر این اساس آبگرفتگی معابر محتمل است.

قدیمی با بیان اینکه وقوع رعد و برق های متناوب نیز در مناطق کوهستانی پیش بینی شده است که هم استانی ها باید از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند، اظهار داشت: اواخر هفته جاری شرایط جو پایدارتری در استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه لولک آباد با ۹ درجه کمترین و حلب با ۳۸ سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد بیان کرد و ادامه داد: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۳۱ درجه، ابهر و خرمدره ۱۴ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۱۹ و ۲۹ درجه، قیدار ۱۳ و ۳۰ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۷ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha