۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85525530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران بوشهری پرداخت شد

بوشهر- ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: ۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال از مجموع هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران این استان تاکنون پرداخت شده است.

" رضا تنگستانی مکان " روز دو شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: آخرین مرحله پرداختی مطالبات گندمکاران استان بوشهر هفته گذشته با مبلغ ۴۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: مانده مطالبات گندمکاران استان بوشهر یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است که با تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه توسط دفتر مرکزی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر یادآور شد: اسناد مطالبات کشاورزان به بانک عامل ارسال شده و پرداخت براساس اولویت تاریخ تحویل به صورت مستقیم به حساب کشاورز انجام می شود.

تنگستانی مکان تصریح کرد: برداشت گندم در استان بوشهر تمام شده است اما اگر کشاورزی هنوز گندم خود را به مراکز خرید تحویل نداده باشد ۲ مرکز ملکی این اداره کل شامل سیلو "برازجان " و انبار " چغادک " آماده خرید است.

وی گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۶۵۰ تن گندم مازاد کشاورزان از طریق ۱۳ مرکز خریداری شده است .

بیشتر بخوانید

۵ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران بوشهری پرداخت شد

بیش از ۳۲ هزار تن گندم مازاد کشاورزان بوشهری خریداری شد

پرداخت مطالبات گندمکاران بوشهری از سرگرفته می‌شود

وی با اشاره به اینکه عمده گندم خریداری شده معمولی است تصریح کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال خریداری می شود.

تنگستانی مکان ادامه داد: گونه گندم دوروم از مزارع کشت آبی برداشت می شود که تاکنون ۲۵۰ تن از این گونه خریداری شده است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تا نیمه دوم مرداد ماه دارد.

تنگستانی مکان گفت: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که باتوجه به کاهش بارندگی ، پیش بینی می شود امسال میزان خرید نسبت به سال قبل ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: هم اینک ذخیره استراتژیک گندم در محل انبارهای ملکی۵۰هزار تن است افزود: مابقی نیاز مصرفی گندم از استان های فارس و خوزستان در حال تامین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha