دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): نهج‌البلاغه وارد متن زندگی مسلمانان شود

اصفهان- ایرنا- دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: لازم است نهج‌البلاغه از غربت در بیاید و در متن زندگی مسلمانان وارد شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رضا رمضانی روز دوشنبه در سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه راه نجات و زیست شرافتمندانه» در اصفهان افزود: نهج‌البلاغه شمه‌ای از دریای معارف امام علی (ع) است که باید با آن مرجعیت علمی و سیاسی به بشریت معرفی شود.

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در عصر جاهلیت اعراب، شخصیتی جامع و کامل داشت و تعاریف و تعابیر زیادی از وی که بعنوان معجزه تربیتی پیامبر (ص) شناخته می‌شود نقل شده است.
دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اضافه کرد: در نظام ولایی، اخلاقی و اسلامی، افرادی که به قدرت و ثروت خود افتخار می‌کردند در نزد امیرالمؤمنین ذلیل هستند.
آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: اگر حقوق و تکالیف متقابل با درستی و عمق‌نگری در نظر گرفته شود، جامعه‌ای آباد خواهیم داشت و می‌توان زندگی شرافتمندانه را تجربه کرد.
دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: در این زیست شرافتمندانه باید به سوی سبک‌ زندگی‌ اسلامی گرایش پیدا کنیم زیرا در دنیای مدرنیته این اعتقاد وجود دارد که حق و تکلیف باهم در تعارض است.

رییس سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه نیز در این رویداد گفت: نهج‌البلاغه کتاب حکومت اسلامی و زندگی سالم برای همه انسان ها و بر مبنای مسائل اعتقادی، ایمانی، شخصیت توحیدی و ارتقای بصیرت در جامعه بشری است.
حجت‌الاسلام احمد سالک افزود: نهج‌البلاغه، مرجع علمی برای جوامع بشری و کتاب حقوق، جهاد و مقاومت نیز به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به ۲ دوره قبلی کنگره، خاطرنشان کرد: مقاله های زیادی از سراسر دنیا به این رویدادها ارسال شد و «انسان در تراز نهج‌البلاغه» و «سلامت و امنیت از نگاه امیرالمومنین» در آن مورد بحث قرار گرفت.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه در سومین کنگره نهج البلاغه به موضوع زیست شرافتمندانه پرداخته می شود، افزود: هدف از برگزاری این کنگره، راه یافتن کتاب نهج البلاغه به داخل خانه‌های مردم در داخل و خارج است.
وی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) بعد از جنگ جمل یاران خود را جمع کرد و گفت شما یاران حق، برادران من و سپر دست ولایت در روز سختی هستید، گفت: باید با رهبر خود عهد ببندیم که هرکدام از ما در داخل و خارج کشور سپر دست ولایت هستیم و باید آن را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه نشان دهیم.
حجت الاسلام سالک با تاکید بر لزوم مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: جهان در جابه‌جایی قدرت با گرایش اسلام است لذا باید سهم حاکمیت اسلام در جدول جهانی را کسب کنیم که این اقتدار با تکیه بر قرآن و نهج‌البلاغه میسر می‌شود.

سومین کنگره بین‌المللی «نهج‌البلاغه، راه نجات و زیست شرافتمندانه» روز دوشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان (اجلاس سران) آغاز به‌کار کرد.

محورهای این کنگره شامل زیست بوم اقتصادی، سیاسی، «مدنی و حقوقی»، «تربیت و روانشناسی» و «فرهنگی و اجتماعی» و جهاد و مقاومت در نهج‌البلاغه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha