رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در یازدهم تیر به کنترل هپاتیت‌های B و C،ابلاغ سندملی مبارزه با پشه آئدس،ارائه ۵۰ هزار خدمت هویتی به رای‌دهندگان در روز انتخابات،فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی تا پایان سال تحصیلی،رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها وشکایات انتخاباتی،تاکید ایران و عراق بر تسهیل تردد زائران اربعین وتدوین نقشه وضعیت تغذیه‌ای،تقویت سهم هنرستانی‌ها و رشته ریاضی درهدایت تحصیلی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

نقشه وضعیت تغذیه‌ای کشور تدوین شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین نقشه وضعیت تغذیه‌ای کشور برای نخستین بار در وزارت بهداشت خبر داد.

حسین فرشیدی افزود: پس از هشت ماه تلاش فراوان در معاونت بهداشت وزارت بهداشت و با همت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و اقدامات ارزنده مدیران و کارشناسان تغذیه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، برای نخستین بار در کشور نقشه وضعیت تغذیه کشور طراحی شد.

وی اظهار داشت: این نقشه وضعیت شاخص‌های مهم تغذیه‌ای را در کل کشور و به تفکیک هر استان مشخص کرده تا مسئولان و سیاستگذاران به ویژه روسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونین بهداشت بتوانند وضعیت جمعیت تحت پوشش خود را نسبت به سایر نقاط کشور ارزیابی و مداخلات انجام شده برای دستیابی به وضعیت تغذیه در دانشگاه خود را بررسی کنند و از نقاط بحرانی در هر دانشگاه آگاه شده و بتوانند مداخلات سریع برای بهبود وضعیت را انجام دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

دستور اژه‌ای برای رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخابات

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان ذیصلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارش‌ها و شکایات واصله از مراجع ذیربط یا مردم در مورد انتخابات، دقت و سرعت‌ عمل به خرج دهند و به این گزارش‌ها و شکایات، بدون تبعیض و اغماض رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، ضمن اشاره به روز مباهله که مطابق با برخی نقل‌ها، روز نزول آیه تطهیر و آیه ولایت است، اظهار کرد: روز مباهله یکی از روزهای مهم تاریخ اسلام است که باید در گرامیداشت و بزرگداشت آن، همت گماشت؛ بدون‌تردید این مناسبت‌های دینی، برای ما نعمت محسوب می‌شوند و باید با تمام توان و همت آنها را پاس بداریم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به مصادف شدن ایام هفته قوه قضائیه با ایام انتخابات تصریح کرد: با عنایت به مصادف شدن ایام هفته قوه قضاییه با ایام انتخابات و همچنین مراسمات سوگواری شهدای خدمت که به‌طبع دارای اولویت بودند، صداوسیما و سایر رسانه ها نتوانستند به برنامه‌های هفته قوه قضائیه بپردازد و برای همکاران قضایی ما نیز فرصت تبیین خدمات و دستاوردها در نزد مردم پیش نیامد؛ بنابراین ضروی است همکاران قضایی از فرصت پیش‌رو در ایام محرم و صفر نهایت استفاده را ببرند و با حضور در میان مردم در هیات‌ها و حسینیه‌ها و تکایا، ضمن استماع مسائل و مشکلات و دغدغه‌ها و انتقادات و پیشنهادات آنان، به تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای قوه قضاییه طی یک سال اخیر بپردازند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

تاکید ایران و عراق بر تسهیل تردد زائران اربعین/ ساماندهی کولبران در دستور کار است

فرمانده مرزبانی فراجا با تأکید بر تسهیل تردد زائران اربعین حسینی گفت: ساماندهی کولبران از سوی ایران در نوار مرزی صورت گرفته و شاهد کاهش ناهماهنگی های موجود در این خصوص خواهیم بود.

در راستای تحکیم انتظامات مرزی و ایام اربعین حسینی و همچنین به جهت تسهیل در تردد زائران ایرانی به کشور عراق، سردار "احمدعلی گودرزی" فرمانده مرزبانی فراجا و سپهبد "محمد عبدالوهاب سکر" فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در مرز "خسروی" شهرستان قصرشیرین با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

سردار گودرزی در این نشست ضمن خوش آمدگویی به فرمانده مرزبانی کشور عراق و هیات همراه، از همکاری و تعاملات بسیار مطلوب همتای عراقی در راستای حفظ و حراست از مرزها تقدیر و تشکر کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

تقویت سهم هنرستانی‌ها و رشته ریاضی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اولویت آموزش و پرورش در فرآیند هدایت تحصیلی، تقویت سهم هنرستانی‌ها و در شاخه نظری تقویت و افزایش ریاضی است.

طرح هدایت تحصیلی چند سالی است با هدف انتخاب رشته متناسب با علاقه، توانایی و استعداد دانش‌آموزان در کشور اجرا می‌شود و هر چند با مشکلات و فراز و نشیب هایی روبرو است، اما باور و اجرای درست آن، افق روشنی را پیش پای نسل آینده‌ساز جامعه قرار می‌دهد.

در واقع هدایت تحصیلی به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

آیا تغییر اقلیم دامن امید، تک درنای سیبری را هم گرفت؟

امید تک درنای سیبری که به برندی برای منطقه فریدونکنار تبدیل شده زمستان امسال وارد ایران نشد و نگرانی دوستداران محیط‌زیست را فراهم کرد، البته متخصصان معتقدند که نیامدن امید به علت تغییرات اقلیمی و اثر آن بر روی دمای هوا است چون زمستان امسال هوا چندان سرد نشده بود تا امید احساس سرما کند.

- امید تک درنای سیبری ۱۵ سال متوالی به تنهایی از سیبری به ایران و منطقه فریدونکنار می آمد تا زمستان خود را در این تالاب زیبا و پر از خوراکی بگذراند، سال گذشته دارای یک یار از بلژیک شد؛ در واقع یکی از نگرانی های مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست این بود که با تلف شدن امید، مسیر پروازی غربی که به ایران ختم می شود از بین برود و کور شود از این رو با رایزنی های صورت گرفته با یک مرکز بین المللی پرورش درنا در بلژیک، موفق شدند یک درنای ماده را به ایران منتقل کنند که رویا نام گرفت.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

۱۳ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور صرف یک درصد داروهای وارداتی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ۹۹ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: یک درصد از داروها وارداتی است که ۱۳ درصد ارزش ریالی بازار دارویی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

سیدحیدر محمدی افزود: امروز بخش زیادی از داروها در داخل کشور وجود دارد که بخشی از آنها داروهای شیمی درمانی هستند، بسیاری از داروهای ضد سرطان در شرکت های داروسازی داخلی و با کیفیت بالا تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق آمارنامه سال ۱۴۰۲ یک درصد از داروهای مورد نیاز کشور از مسیر واردات تامین می‌شود که همان یک درصد البته ۱۳ درصد ارزش ریالی کل داروهای ما را هم شامل می‌شود و این امر نشان دهنده تحمیل هزینه‌های سنگین برای تامین این داروها از منابع خارجی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

کنترل هپاتیت‌های B و C و ریشه‌کنی این بیماری در بیماران خاص

مدیر اجرایی کنگره سالیانه گوارش و کبد گفت: یکی از افتخارات نظام سلامت ایران در سال‌های اخیر کنترل هپاتیت‌های B و C و ریشه‌کنی این بیماری در گروه بیماران خاص بود.

میثم فتحی افزود: غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پر خطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته و از سوی دیگر آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها باعث شده این بیماری در این گروه از بیماران حذف شود.

وی تصریح کرد: درمان رایگان بیماران خاص مبتلا به هپاتیت C باعث کاهش جدی مرگ و میر بیماری شده و در بسیاری از استان‌ها بیماران خاص مبتلا به این بیماری وجود ندارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس برای پیشگیری از گسترش تب دانگ

پمعاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ سند ملی مبارزه با پشه آئدس برای پیشگیری از گسترش بیماری تب دانگ به دستگاه‌ها خبر داد.

حسین فرشیدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: بیشتر مبتلایان به بیماری تب دانگ از کشورهای امارات، عمان و پاکستان وارد ایران شده‌ و البته تعدادی از این بیماران نیز ایرانیانی هستند که به کشورهای همسایه سفر کرده و مبتلا شده‌اند.

وی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۵، برنامه مراقبت از پشه آئدس در کشور آغاز شد و از سال ۱۳۹۹ که مواردی از ابتلا به بیماری عفونی تب دانگ در کشور پاکستان گزارش شد و ما اقداماتی که در رابطه با شناسایی محل‌های زندگی پشه آئدس و سم‌پاشی این محل‌ها انجام می‌شد، بیماری‌یابی در مبادی ورودی‌ کشور نیز به مراجع ذی‌ربط را ابلاغ کردیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

ارائه بیش از ۵۰ هزار خدمت هویتی به رای‌دهندگان در روز انتخابات

رئیس سازمان ثبت احوال از ارائه بیش از ۵۰ هزار خدمت هویتی به رای دهندگان در روز انتخابات خبر داد و گفت: پاسخ به ۲۳ هزار استعلام شماره ملی و تعویض ۱۳ هزار جلد شناسنامه مستعمل و المثنی، بیشترین خدمات ارائه شده به متقاضیان بوده است.

هاشم کارگر با اشاره به اینکه ادارات ثبت احوال سراسر کشور در روز انتخابات از آغاز تا پایان ساعت رای گیری پاسخگوی مراجعان بوده اند، اظهار داشت: در این راستا ۵۰ هزار خدمت هویتی به شهروندان ارائه شد که از این میزان، تعویض بیش از ۱۳ هزار جلد شناسنامه مستعمل، المثنی و صدور شناسنامه جدید از جمله این خدمات بوده است.

وی افزود: پاسخگویی به ۲۳ هزار استعلام شماره ملی و یا استعلام اطلاعات هویتی رای دهندگان در شعب اخذ رای و تحویل بیش از یک هزار کارت هوشمند ملی به مراجعان از دیگر خدمات ارائه شده در روز انتخابات توسط ادارات ثبت احوال در سراسر کشور بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

۲۰ هزار پایگاه تابستانی تا پایان سال تحصیلی مدارس فعال باشند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پایگاه های تابستانه می‌توانند بستر یادگیری موثر فرزندان باشند، گفت: ۲۰ هزار پایگاه تابستانی تا پایان سال تحصیلی فعال باشند و رسانه کمک کنند تا این فعالیت‌ها به والدین معرفی شود.

رضامراد صحرایی در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: امید سوخت حرکت به سوی آینده است و هدف از اوقات فراغت باید ایجاد شادابی در میان فرزندان برای حرکت به سوی آینده باشد.

وی افزود: شناخت هویت در میان دانش آموزان باید در برنامه‌های تابستانی مورد توجه قرار گیرد چرا که فرهنگ و هویت بسیار غنی داریم و باید فرهنگ ایثار، فداکاری، مهربانی، تلاش، احترام به والدین را به خوبی به فرزندان یاد داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسیدگی بی‌اغماض به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی/فعالیت ۲۰ هزار پایگاه تابستانی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha