۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85526339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جهاد اسلامی: طوفان الاقصی کلید ایجاد خاورمیانه جدید است

تهران- ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در سخنانی تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی کلیدی برای خلق خاورمیانه جدید بوده و آمریکا مدیریت کننده اصلی جنگ در نوار غزه است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری و به ویژه اردوگاه نورشمس در طولکرم اظهار داشت: مقاومت در کرانه باختری در وضعیت توسعه مستمر و منحنی صعودی قرار دارد. مقاومت در کرانه باختری متوقف نشده و پیوسته در حال رشد است.

وی گفت: نیروهای اشغالگر در کرانه باختری با حداکثر قدرت ممکن اقدام می‌کند و این حملات به مرز استفاده از جنگنده رسیده است. توسعه روش‌های مقاومت در کرانه باختری، نیروهای اشغالگر را مجبور کرد تا تهاجمات زمینی خود را کاهش دهند.

ابو شاهین با انتقاد از عملکرد جامعه بین‌المللی در قبال فلسطینی‌ها، این پرسش را مطرح کرد: نظام بین‌الملل و همه سازمان‌های بشردوستانه در قبال آنچه مردم ما در غزه و کرانه باختری با آن مواجه هستند، چه می‌کنند؟

وی ادامه داد: دولت آمریکا جنگ را مدیریت می‌کند و در تقلا است تا قتل عام‌های انجام شده توسط اشغالگران را توجیه کند. گردان‌های القسام، سرایا القدس و دیگر گروه‌های مقاومت در حال خلق حماسه هستند و دشمن به فکر سازوکاری برای خروج از غزه است.

ابوشاهین همچنین خاطرنشان کرد: مقاومت هیچ ترسی ندارد زیرا شبانه روز در نبرد است و خسارات سنگینی به دشمن وارد می‌کند. آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد، کلید ایجاد یک خاورمیانه جدید بود.

وی اضافه کرد: ما درصدد هستیم تا جنگ نسل‌کشی که ملت فلسطین در معرض آن هستند را متوقف کنیم. ما به دنبال تکمیل یک معامله برای تبادل اسرا بر اساس چهار خواسته مشخص شده توسط مقاومت فلسطین هستیم.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: دشمن خواسته‌هایب را که در میدان جنگ به دست نیاورده است، نمی‌تواند در مذاکرات تحمیل کند.

ابوشاهین با اشاره به عملیات‌های جبهه‌های پشتیبانی از نوار غزه در عراق، یمن و لبنان نیز گفت: نیروهای مقاومت در لبنان، عراق و منطقه، معادله جدیدی را به میدان تحمیل کردند. موضع حزب‌الله روشن و ثابت است و آن این است که با توقف تجاوزات در غزه، حملات آن نیز به دشمن متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha