افزایش ۱۰۵ درصدی کشف تخلفات اضافه تناژ در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۳۸ فقره تخلف اضافه تناژ ناوگان باری در سه ماهه اول سال جاری شناسایی و اعمال قانون شده است.

«بابک کاوه ئیان» روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این میزان برخورد با تخلفات، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰۵ درصد و از نظر تعداد ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: براساس رصد سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۳۰درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سه ماهه اول سال جاری دارای اضافه بار بوده‌اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می ‎اندازد و درصورت برخورد با خودروهای سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

کاوئیان یادآور شد: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

کشف بیش از ۱۳۰۰ تن اضافه تناژ در محورهای استان بوشهر

شناسایی بیش از ۱۰۰۰ تن اضافه تناژ در جاده‌های بوشهر

افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه تناژ در استان بوشهر

وی عنوان کرد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محورهای مواصلاتی "بوشهر-برازجان"، "برازجان- دالکی" و جاده‌های پیرامونی شهرهای "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ علاوه بر گشت‌های مشترک با پلیس راه از طریق سامانه های توزین در حال حرکت انجام گرفته و در صورت تکرار تخلف و تردد با اضافه تناژ های غیرمتعارف علاوه بر جریمه نسبت به غیرفعال نمودن کارت هوشمند خودروها اقدام می شود.

کاوه ئیان بیان کرد: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: ناوگان باری همراه با بار که فاقد بارنامه باشد، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از رانندگان و مالکین ناوگان باری به خصوص کمپرسی های حامل مصالح ساختمانی خواست تا ضمن رعایت قوانین و مقررات حمل بار در راه‌ها و رعایت تناژ مجاز، نسبت به تهیه بارنامه و کارت هوشمند ناوگان برای پیشگیری از توقیف، برخوردهای قضایی و غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha