۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 5439
کد خبر: 85526582
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شعار خیبری در استقبال از جلیلی +عکس و فیلم

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 85526582
شعار خیبری در استقبال از جلیلی +عکس و فیلم

خرم آباد_ایرنا_سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شانزدهمین مقصد سفر های استانی خود وارد لرستان شد.

به گزارش ایرنا، سفر انتخاباتی سعید جلیلی به خرم آباد با حواشی مختلفی همراه بود از جمله اینکه شعار معروف طرفداران خیبر خرم آباد در مراسم استقبال از وی با اندکی تغییر از فضای ورزشی به فضای سیاسی، بارها سر داده شد، مردم لرستان که در حمایت از تیم فوتبال خیبر شعار معروف « ایلاش کو، اولاش کو خیبر سیلا سیلاش کو» سر می دادند امروز در استقبال از جلیلی فریاد زدند« ایلاش کو، اولاش کو سی لرسو تلاش کو».

توزیع گلونی به عنوان نمادی از پوشش سربند زنان و کمربند و شال مردان لر توسط نهادهای مردمی صورت می‌گرفت و یک گلونی نیز به جلیل هدیه و بر گردن وی آویخته شد که بر آن بوسه زد. پخش آهنگ و ترانه های لری و حماسی از جمله دایه دایه، با استقبال حضار در سالن شهید چاغروند مجموعه تختی همراه بود و پرچم های ایران به همراه تصاویر شهید رییسی و سعید جلیلی در دستان مردم پرشور قرار داشت.

اقشار مختلف زنان و مردان برای شنیدن سخنرانی دکتر جلیلی در سالن حاضر شده بودند و با وجود گرمای هوا ساعت ها برای این برنامه منتظر ماندند و شعارهایی چون صل علی محمد یار ریییسی آمد، یا علی جلیلی، ایران یک کلام، جلیلی والسلام سر دادند.

استقبال مردم لرستان از سعید جلیلی با شعارهایی به زبان لری

ترافیک سنگین در مسیر حرکت خودروی جلیلی و استقبال مردم با بوق ممتد خودروها

ساعاتی پیش از حضور جلیلی؛ سالن گردهمایی مملو از جمعیت

اجرای سرود در سالن توسط نوجوانان

سالن چاغروند خرم آباد با شعار ایران یک کلام جلیلی والسلام

شعار "یا علی جلیلی" مردم لرستان در سالن چاغروند

جلیلی لباس غیور مردان لر را بر تن کرد

مردم خرم‌آباد با شعار لرستان یک کلام، جلیلی والسلام، از سعید جلیلی استقبال کردند

این سومین سفر استانی جلیلی در جریان دور دوم رقابت‌های انتخاباتی و دوازدهمین سفر استانی از آغاز رقابت‌های انتخابات است. جلیلی پیش از این به استان‌های خراسان جنوبی، قم، اراک، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، فارس و خراسان رضوی،یزد،گلستان سفر کرده است.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

ادامه دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha