۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85526804
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی رسانه صهیونیستی از سرقت سلاح توسط نظامیان اشغالگر

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی درباره تبعات سرقت سلاح توسط نظامیان اشغالگر و فروش آن به فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک منبع امنیتی رژیم اسرائیل نوشت: نظامیان اسرائیلی از میدان های نبرد در غزه، اسلحه را سرقت و به داخل اسرائیل (سرزمین های اشغالی) قاچاق می کنند.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به سرقت و قاچاق سلاح توسط نظامیان صهیونیست، درباره فروش این سلاح به باندهای (به زعم این رسانه)، تبهکار و در نهایت افتادن آنها به دست مبارزان فلسطینی در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش ایرنا، سرقت اسلحه و مهمات توسط نظامیان صهیونیست امری رایج در ارتش رژیم اشغالگر است و با وجود تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از این موضوع، همچنان رواج دارد.

حتی پیش از جنگ غزه نیز، گزارش های متعددی از سرقت اسلحه و مهمات در پادگان های ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط دور افتاده مثل بلندی های جولان منتشر شد.

سال گذشته هم شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی یک تانک سرقت شده از پایگاه آموزشی «ایمونیم» ارتش را در سرزمین های اشغالی پیدا کرد.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی این تانک را در جنوب شرقی شهر حیفا پیدا کردند.

سرقت مهمات و سلاح از پایگاه های ارتش اسرائیل به یک روند تکراری تبدیل شده است، اکتبر ۲۰۲۲، ۳۰ هزار گلوله تفنگ و مسلسل از پایگاه نظامی تیپ گیواتی رژیم صهیونیستی به سرقت رفت.

در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی نیز بیش از ۹۳ هزار گلوله با کالیبر ۵.۵۶ میلی‌متری از پایگاه آموزشی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی کیبوتس (دهکده اشتراکی) «تسیئیلیم» به سرقت رفت.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «سما»، این یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های مهمات در تاریخ ارتش رژیم صهیونیستی بود، به‌ویژه در چنین پایگاه نظامی بزرگ که در دهه اخیر شاهد چند مورد سرقت سلاح و تجهیزات نظامی بوده است.

بر اساس گزارش سال گذشته روزنامه «یدیعوت آحارنوت»، سرقت مهمات و همچنین تسلیحات با وجود رصد کردن میلیون‌ها مسیر فرعی به منظور حفاظت از پایگاه‌های نظامی، همچنان تکرار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha