۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85526877
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال مطالبات مراکز درمانی ایلام پرداخت شد

ایلام- ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال مطالبات مراکز طرف قرارداد با این سازمان در بازه زمانی یک سال گذشته پرداخت شد.

"هادی صبور" روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجموع مطالبات مراکز طرف قرارداد بخش درمان تامین اجتماعی استان از سال گذشته تاکنون مبلغ سه هزار و ۵۱۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بوده که از این میزان ۲ هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال پرداخت و ۷۳۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال نیز باقی مانده است.

وی افزود: این مبلغ بابت بخشی از مطالبات این مراکز به حساب ارایه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قرارداد این سازمان از جمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی واریز شده است.‌

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: همچنین مجموع مطالبات مراکز دانشگاهی ۲ هزار و ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است که از این میزان یک هزار و ۵۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت و مانده مطالبات نیز بیش از ۵۱۰ میلیارد ریال است.

صبور اضافه کرد: مجموع مطالبات مراکز غیر دانشگاهی نیز هزار و ۴۸۹ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال است که از این میزان هزار و ۲۶۸ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال پرداخت و ۲۲۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال نیز مانده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در استان، گفت: طی سال گذشته یک میلیون و ۶٠۵ هزار و ۱۵۹ خدمات در مراکز درمانی تامین اجتماعی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت، در بخش بیمارستان ۶۳۳ هزار و ۹۵ خدمات، دی کلینیک ۴۳۹ هزار و ۱۲۷ مورد، درمانگاه شماره ۲ تعداد ۲۷٠ هزار و ۷۸۷ مورد و درمانگاه دهلران نیر ۲۶۲هزار و ۱۵٠ خدمات ارائه شده است.

صبور تصریح کرد: در بخش ویزیت سرپایی پزشکان نیز طی سال گذشته ۷۷۲ هزار و ۳۴۹ مورد در چهار مرکز درمانی تامین اجتماعی خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در استان ایلام بیش از ۵۴۰ مرکز شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز پاراکلینیک و مطب‌ها طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: در بخش خصوصی و مراکز عمومی طرف قرارداد، مابه التفاوت تعرفه‌ها توسط خود بیمه شده پرداخت می‌شود.

صبور با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی در ۲ بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان خدمات ارائه می کند، افزود: در بخش درمان مستقیم مراکز ملکی تامین اجتماعی ارائه کلیه خدمات به بیمه شدگان ۱۰۰ درصد رایگان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در بخش درمان غیر مستقیم از طریق خرید خدمت در مراکز دانشگاهی، مطب های خصوصی و.. به بیمه شدگان خدمات ارایه می‌شود.

صبور خاطرنشان کرد: همچنین در این بخش طبق قانون و دستورالعمل ها، کلیه مراکز درمانی خصوصی و غیرخصوصی مکلف به عقد قرارداد با بیمه های پایه هستند.

به گزارش ایرنا، ۳٠٠ هزار نفر معادل بیش از ۵٠ درصد جمعیت کل استان از خدمات بیمه سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha