۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۴
کد خبر: 85527137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سناتور روس: مسکو در حال مبارزه با استعمارگری نوین غرب است

تهران-ایرنا- یک سناتور روس با انتقاد از تبدیل دلار و مبادلات پولی دنیا به ابزاری برای فشار توسط آمریکا و کشورهای غربی، گفت: مسکو با حذف دلار در تعاملات تجاری خود، با رویکرد استعمارگری نوین غرب مبارزه می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری نووستی، آندری کلیموف، سناتور روس در پیامی اعلام کرد: روسیه به همراه سایر کشورهای «جهان چند قطبی» در حال مبارزه با رویکردهای استعمارگری نوین غرب در حوزه های مختلف است. با کاهش انحصارگری‌های غربی، ابزار استعمار نوین نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب «روسیه واحد» و معاون رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه، افزود: مسکو در حال مبارزه با این رویکردهای استعماری نوین است. به عنوان مثال با حذف دلار از مبادلات تجاری در نتیجه فعالیت‌های بریکس و سازمان همکاری‌های شانگهای، ابزارهای استعمارگری نوین غرب نیز کاهش خواهند یافت.

کلیموف اظهار داشت: زمانی که انحصار استعمارگران نوین در فناوری و سیستم سازمان‌های بین المللی از بین برود، فرصت های غرب برای سرقت های آشکار نیز کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، تعداد فزاینده‌ای از کشورها از دلار و سیاست‌های مالی جهانی آمریکا ابراز نارضایتی می‌کنند؛ این نارضایتی مقارن با زمانی شده که ائتلاف بریکس به دنبال کنار گذاشتن دلار آمریکا از معاملات بین‌المللی است، به طوری که ۴۵ کشور برای پیوستن به بریکس ابراز تمایل کرده‌اند.

اندی شِکتمَن (Andy Schectman)، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری مایلز فرانکلین، می‌گوید ممکن است ۸۵ درصد از جمعیت جهان، دلار آمریکا را «به یکباره» کنار بگذارند.

وی معتقد است: اگر بریکس همه کشورهایی را که به دنبال پیوستن به این ائتلاف هستند، بپذیرد، ممکن است دلار آمریکا به طور ناگهانی در معاملات فرامرزی کنار گذاشته شود.

شِکتمن، عربستان سعودی را بازیگری اساسی می‌داند که قادر است سایر کشورها را تشویق کند تسویه‌حساب‌های نفتی خود را به ارزهای محلی انجام دهند.

وی تأکید کرد که در نهایت ۸۵ درصد از جمعیت جهان در صورت پیوستن به بریکس می‌توانند اتکای خود به دلار آمریکا را پایان دهند.

شکتمن دلیل پیوستن کشورها به یکدیگر در بریکس را، تلاش برای رهایی از سلطه غرب می‌داند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha