۳۶۰ هزار واحد مسکونی استان تهران در زمان دولت سیزدهم در حال ساخت است

تهران - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طی سه سال دولت سیزدهم سرجمع تعداد واحدهای مسکونی در حال ساخت استان تهران (شرکت عمران، بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی) حدود ۳۶۰ هزار واحد است.

به گزارش ایرنا ، اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان تهران با موضوع عملکرد این دستگاهها طی سه سال دولت سیزدهم به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برگزار شد.

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه این جلسه با دستور مقام عالی وزارت به منظور ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان تهران برگزار شد، گفت: طی سه سال دولت سیزدهم سرجمع تعداد واحدهای مسکونی در حال ساخت استان تهران (شرکت عمران، بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی) حدود ۳۶۰ هزار واحد است.

وی با اشاره به طرح مقابله با املاک غیرمجاز طی سال گذشته افزود: طرح خوبی که در سال گذشته به صورت گسترده در شهر و استان تهران اجرا شد طرح مقابله با املاک غیرقانونی فاقد مجوز و متخلف بود که خوشبختانه باعث شد تا بسیاری از تخلفات مرسوم در بنگاه‌های املاک باز بین برود و همچنین تا حدودی توانست قیمت افسارگسیخته مسکن را کنترل کند. البته این طرح امسال نیز با قدرت از سوی وزارت راه و شهرسازی و با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه در حال اجرا است.

جنتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش نرخ اجاره بها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: مطابق با تصمیم شورای عالی مسکن و وزارت راه و شهرسازی افزایش نرخ اجاره بها در شهر تهران نیز امسال ۲۵ درصد معین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز در بحث رفع تصرفات نیز توانسته‌ایم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زمین‌های دولتی و ملی را از دست متصرفان و سودجویان آزادسازی کنیم که این روند را با تمام قدرت و توانمان ادامه می‌دهیم و با سودجویان و متخلفان در این حوزه برخورد قانونی خواهیم کرد.

حسین جنتی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تاکیدات شهید جمهور آیت الله رئیسی برای ساخت مسکن برای نردم دهک پایین اظهارداشت: با توجه به سیاستهای دولت سیزدهم و تاکید و اصرار شهیدجمهور آیت الله رییسی برای ساخت مسکن برای دهک های پایین جامعه، دستور از مقام عالی وزارت صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با تلاش مستمر همکاران در این اداره کل در حوزه ساخت مسکن، در بخش های مختلفی چون حمایت از مردم دهک پایین جامعه و همچنین بافت های فرسوده و خود مالکی تفاهم نامه هایی نیز منعقد و اجرایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان داشت: در بخش حمایتی که مربوط به قشر نیازمند و دهک های پایین جامعه می باشند، ۳۶۰ هزار واحد عملیات اجرای ساخت آن آغاز شده و تاکنون تعدادی تجهیز و تحویل این عزیزان شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بافتهای فرسوده که یکی از سیاستهای ویژه دولت سیزدهم است بیش از ۶۳ هزار واحد مسکونی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

جنتی در پایان یادآور شد: از تعداد بخش بافت های فرسوده تاکنون ۱۵هزار واحد آماده بهره برداری شده و بقیه در حال اجرای بخش های فیزیکی ساخت هستند که درحال اجرایی شدن کامل می باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطر نشان کرد: تا پایان امسال بخش اعظمی از ساخت این مسکن ها به اتمام می رسد و تحویل صاحبان آن می شود.

بیش از ۱۶پروژه راه و ساختمان های دولتی در دوره ۳ساله دولت سیزدهم اجرایی شد

امیر حسین آزاد دوار معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره عملکرد ۳ساله این اداره کل اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی وظیفه ساخت راه ها و ساختمان های دولتی و عمومی را دارد. در حوزه ساخت بزرگراه ها در ۳سال گذشته اقدام به ساخت پروژه های بزرگ و مهمی کرد که بخش تکمیلی بزرگراه قدیم تهران به قم که از مهمترین پروژه ها بود با ساخت ۳۰ کیلومتر و ارزش اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومان با راه اندازی پل غدیر به سرعت اجرایی می شود.

وی افزود: ۹ کیلومتر تعریض جاده چنداب شریف آباد را با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان در دستور کار داشتیم که این پروژه به بهره برداری رسید. همچنین کمربندی پاکدشت که تا ۴کیلومتر پیشرفت داشت اکنون توانستیم آنرا به کیلومتر ۹برسانیم که بدون اجرای تقاطع با اعتباری بالغ بر ۶۰۰میلیارد تومان اجرایی شد.

آزاد دوار تاکید کرد: پروژه های غنی آباد و فیروز آباد با ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشند. گلوگاه های ترافیکی ترمیم و اجرایی شد و همچنین کمربندی قلعه نو که متاسفانه باید در چندسال پیش اجرایی می شد که این اتفاق نیفتاد و در این دوره کار اجرایی آن آغاز شد که تاکنون ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان داشت: ۲پروژه مهم باند دوم ساران کیلان و ایوانکی به طول ۵/۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۱۳ میلیارد تومان و کمربندی اسلامشهر بهارستان و رباط کریم است که از ۹کیلومتر از ۳۰کیلومتر طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰۷ میلیارد تومان در همین دوره ۳ساله آغاز و قراردادساختش منعقد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت و ساز دولتی و عمومی، ۲پروژه مهم فرهنگی نسیم شهر و احداث ساختمان اورژانس اجتماعی گلستان است که به اتمام رسیدند و همچنین ۳ساختمان عمومی دیگر چون فرهنگی عمومی شهر ری، ساختمان پزشک قانونی قدس و فرهنگی عمومی شهر پیشوا همچنان در دست اجرا می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha