آغاز تامین کالاهای اساسی کشور از طریق بنادر مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از آغاز تامین کالاهای اساسی راهبردی کشور از طریق بنادر استان در امیرآباد و نوشهر خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد روز سه شنبه در نشست مشترک با مدیرکل ناظر گمرکات مازندران در بهشهر با اشاره به پیگیری‌های مستمر انجام گرفته توسط استانداری و اداره کل غله استان برای استفاده از ظرفیت بنادر شمالی در تامین کالاهای اساسی، گفت: تامین کالاهای اساسی راهبردی با نگاه به ضرورت تامین نیاز و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی استان و در صورت لزوم نیاز مصرفی کشور بزودی از طریق بنادر استان آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بنادر شمالی در توسعه تجارت با کشورهای همسایه دریای خزر و توجه به ظرفیت‌های ذخیره سازی استان در تامین کالاهای اساسی و تحت کلید گمرک قراردادن انبارها و سیلوها در استان منجر به رشد مبادلات تجاری و رونق اقتصاد در استان مازندران خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در این نشست مشترک که با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل غله مازندران، گمرک و بندر امیرآباد برگزار شد، هماهنگی برای شناسایی موانع موجود را امری ضروری دانست و گفت: هماهنگی در تسهیل و سرعت بخشیدن در امر تخلیه و بارگیری و تحت کلید قراردادن مراکز ذخیره سازی کالاهای اساسی و شناسایی موانع موجود موجب تسریع در رفع نیاز کشور و خدمت رسانی بهتر در جلب رضایت مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های داخل استان موجب افزایش درآمد ناخالص و اشتغال زایی در استان می‌گردد، افزود: به دلیل اهمیت بالا و تاثیرگذاری این اقدام در اقتصاد استان، ضرورت دارد تا با همسویی همه دستگاه‌های مسئول این حوزه، اقدامات موثری برای تسهیل و تسریع در امر خدمت رسانی به مردم استان انجام گیرد.

آغاز تامین کالاهای اساسی راهبردی کشور از طریق بنادر مازندران

به گزارش ایرنا، بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند با شکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو -رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

منطقه امیرآباد از ظرفیت‌های بندری بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال- جنوب، توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر را بیش از پیش تجربه کند که این امر به شکوفایی اقتصادی این دیار کمک می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha