بیش از ۵۰۰ برنامه در دهه امر به معروف و نهی از منکر در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه اعلام کرد که در دهه امر به معروف و نهی از منکر بیش از ۵۰۰ برنامه در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مسعود احمدی،عصر سه شبنه در نشست خبری افزود: شعار امسال "نهضت حسینی و گفتمان زینبی" است. امر به معروف و نهی از منکر در بیش از ۲۰ آیه قرآن کریم به طور مستقیم و در صدها آیه به طور غیرمستقیم مورد اشاره قرار گرفته است.

وی همچنین از ترویج امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از راه‌های مقابله با بی‌تفاوتی یاد کرد و افزود: باید با همه توان در جهت نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بکوشیم. امر به معروف و نهی از منکر فقط به موضوع های عفاف و حجاب محدود نمی‌شود. در حال حاضر بزرگ‌ترین منکرات استان موضوع بیکاری و بزرگ‌ترین معروف‌ها نیز استفاده از ظرفیت جریان دروازه کربلا است.

وی دیدار با خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه چهار شهید امر به معروف و نهی از منکر داریم که در پی معرفی آنها در این دهه هستیم.

احمدی افزود: هفته اول ماه محرم به‌عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور تعیین شده که هر ساله ویژه‌برنامه‌های مختلفی در این هفته از سوی ستاد و با همکاری سایر نهادها برگزار می‌شود.

وی اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری گردهمایی مبلغین و مبلغات، برگزاری همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر، برگزاری همایش ویژه بانوان زینبی، برپایی نشست‌های تخصصی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه را از دیگر برنامه‌های دهه امر به معروف و نهی از منکر در استان اعلام کرد.

برگزاری خیمه‌های آشنایی با شهدای امر به معروف و نهی از منکر، نشر و توزیع وصیتنامه شهدای امر به معروف و نهی از منکر و غیره از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در دهه امر به معروف و نهی از منکر است که احمدی از آنها یاد کرد.

وی وظیفه اصلی ستاد را در مباحث آموزشی و نظارتی بیان کرد و افزود: آموزش، بخش دیگری از برنامه‌های این ستاد است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دوره‌های آموزشی شرکت کنند که تاکنون ۶۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

احمدی به آموزش دوره عمومی زیست عفیفانه و خانواده متعالی در ۱۸ جلسه اشاره و تصریح کرد: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت گروه‌های جهادی مطالبه‌گری انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه "سو" در استان، اظهار کرد: مردم با عضویت در این سامانه می‌توانند از مسئولین مطالبه‌گری کرده و از این طریق در جهت بهبود امور بکوشند.

وی با بیان اینکه سامانه "سو" در ۱۷ موضوع مطالبات مردمی را دریافت می‌کند، گفت: این سامانه مطالبات مردمی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را در زمینه‌های مختلف نظارت بر کالاهای اساسی، مدارس و مراکز آموزش عالی، فضای مجازی، تخلفات پزشکی، بانک‌ها، اصناف و غیره جمع‌آوری می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha