اخلاص در عمل ویژگی برجسته شهید بهشتی بود

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: اخلاص در عمل ویژگی برجسته شهید بهشتی بود که این شهید والامقام را به الگویی تمام عیار برای لایه‌های مدیریتی تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم شامگاه سه شنبه در یادواره شهدای هفتم تیر استان و یکصد شهید سنجان با بیان اینکه شهدا جایگاهی دارند که راه صدساله را یک شبه می‌پیمایند، تصریح کرد: شهید چیزی را می‌بیند که انسان‌های معمولی نمی‌بینند و اگر انسان به این جایگاه دست یافت از مرگ نمی‌هراسد بلکه مشتاق رفتن به جایگاهی است که خدا برای او در نظر گرفته است.

وی گفت: پس جایگاه ما ماندن در زمین و وابستگی به آن نیست و شهدا به چنین جایگاهی دست یافتند و خداوند هم شهید را برمی‌گزیند، اما اینکه چطور انتخاب می‌شوند کسی نمی‌داند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: شهید در میان ما زندگی می‌کند، اما بصیرت درونی او بالاتر از تصور دیگران است و اگر انسان به این بصیرت و عرفان واقعی دست پیدا کند که البته نوجوانان و جوانان عزیز در این مقطع باید بیشتر به آن توجه کنند، زیرا بستر روحی و رشد آن‌ها آماده است، آنگاه نه تنها از مرگ نمی‌هراسد، بلکه با آغوش باز به استقبال مرگ نیز می‌رود.

وی با بیان اینکه بزرگترین خدمات شهید رئیسی بازگرداندن مسیر خدمت رسانی به مردم با همان آرمان های دهه اول انقلاب بود تصریح کرد: بهره وری در دهه اول انقلاب بالا بود و پست، جایگاه و مقام برای کسی مطرح نبود، آرام آرام ساختار اداری ما به اندازه ای بزرگ شد و دیوان سالاری ما به گونه ای شد که به سمت دموکراسی غربی حرکت کردیم.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: خون شهید فی النفسه انتقام را از دشمنان خواهد گرفت و اگر خانواده های شهدا نگران پایمال شدن خون پاک شهیدان در جامعه هستند خود شهدا منتقم بوده و سیلی محکمی به روی دشمنان خواهند زد.

وی با بیان تفاوت بین مجاهدان و قائدان گفت: بین کسانی که نشسته و به حوادث اطراف عکس العملی نشان نمی دهند و کسانی که جانشان را در راه خدا فدا می کنند تفاوت ماهوی وجود دارد.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: به برکت خون پاک شهیدان، گروه حماس در مقابل قدرت های اسرائیل و آمریکا مقاومت می کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۸۵ درصد شهدای ما از نیروهای مردمی بوده و عمده کسانی که در جبهه ها جنگیده بر اساس اعتقادات رفته و بر اساس اعتقادات جنگیدند و به شهادت رسیدند.

وی در خصوص شهید آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و گرامیداشت اربعین شهدای خدمت گفت: بسیاری از شهیدان هفتم تیر ماه عالم و برجسته بوده و با آینده نگری و بصیرت خاصی موضوعات آینده را می دیدند.

وی از نویسندگان خواست در خصوص شهدای هفتم تیر ماه مقالات بیشتری ارائه دهند و افزود: شهید بهشتی عالم به زمان بود و دور اندیشی عظیمی به دشمن شناسی داشت.

وی تصریح کرد: شهدای خدمت عالم به زمان خود بودند، باسواد بودند و انسان های برجسته ای بودند، آینده نگری و بصیرت خاصی در وجود آنان نمایان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha