مراسم چهلم شهدای خدمت در پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد- ایرنا- گردهمایی چهلمین روز شهادت رئیس جمهور فقید ایران و شهدای همراه او و تبیین نقش شهیدان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزبانی سفارت ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

به گزارش سه‌شنبه شب خبرنگار ایرنا، گردهمایی معنوی چهلم شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران و شهدای سانحه سقوط بالگرد و همایش تبیین نقش شهید آیت‌الله رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان در تقویت روابط برادرانه ایران و پاکستان با حضور جمعی از چهره‌های سیاسی، مذهبی و دانشگاهی پاکستان در سفارت ایران در اسلام آباد برگزار شد.

محمد اعجاز الحق نماینده مجلس پاکستان، لیاقت بلوچ نائب رئیس حزب جماعت اسلامی، عبداله حمید گل رئیس انجمن جوانان پاکستان، ناصر شیرازی دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین و مظهر اقبال استاد زبان فارسی و رئیس آکادمی ادبیات پاکستان در سخنانی در این مراسم با ادای احترام به شهدای خدمت گفتند که مردم مفتخر به میزبانی از مهمان عزیز و قهرمانی بودند که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی، دفاع از تمامیت ارضی ایران و دفاع از فلسطین به رژیم صهیونیستی حمله کرد.

آنان با تمجید از مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دوره شهید رئیسی در دفاع از ملت‌های مظلوم به ویژه مسلمانان فلسطین و کشمیر، اظهار کردند که جهان اسلام یک رهبر شجاع، عالم، حکیم و غمخوار مسلمین را از دست داد.

رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان نیز در سخنانی با قدردانی از دولت، مردم و همه اقشار مختلف پاکستان برای ابراز همدردی، همبستگی و تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهانشان، گفت: دولت و مردم پاکستان با حمایت‌ها و ابراز محبت بی نظیر خود، در این غم بزرگ در کنار ما ایستادند و باعث تسلی خاطر مردم شریف ایران شدند.

وی افزود: شهید رئیسی یک انسان با ایمان و شیفته کار و تلاش برای مردم، توسعه و آبادانی کشور و سربلندی جهان اسلام بود. ما در ایران، از این به بعد یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را با عنوان شهدای خدمت گرامی می‌داریم.

مراسم چهلم شهدای خدمت در پاکستان برگزار شد

امیری مقدم با بیان اینکه سیاست خارجی ایران طبق قانون اساسی بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و با تاکید بر استقلال کشور و حمایت از مستضعفان جهان تدوین شده است، گفت: وجه تمایز دولت شهید رئیسی نیز در همین نگاه ویژه به رویکرد و شیوه اعمال سیاست گذاری‌ها، متبلور است.

وی افزود: در دوران پر ثمر دولت سیزدهم، شاهد تحرک بیشتر و چابکی در کلیه ابعاد سیاست خارجی کشور به خصوص دو موضوع حمایت از مظلومان و ستم دیدگان و اولویت بخشی به همسایگان بودیم، به خصوص اجرای «سیاست توجه به همسایگان» در دولت شهید رئیسی پُررنگ تر بوده و ابعاد عملی بیشتری داشت.

سفیر ایران تاکید کرد: سفر اخیر شهید رئیسی به پاکستان در چارچوب همین سیاست اولویت بخشی به کشورهای همسایه صورت گرفت و به نقطه عطفی در روابط دو کشور تبدیل شد. سفر آیت‌الله رئیسی، بیانگر نگاه برادرانه و دوستانه او به پاکستان در مسیر تعمیق روابط دوجانبه و مشارکت برای صلح و رفاه در منطقه بود.

وی گفت: توافقات و دستاوردهای آن سفر باید به عنوان میراث شهید رئیسی در پاکستان مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود چرا که او علاقه‌ای عمیق و عشقی غیر قابل وصف به مردم شریف پاکستان داشت.

سفیر ایران در پاکستان، افزود: تحرکاتی که دوران وزارت شهید امیرعبداللهیان، در راستای تحقق اهداف سیاست خارجی نظام شاهد بودیم، بسیار پویا، فعال و قابل قبول است و دستاوردهای بسیار خوبی را هم به دنبال داشت.

وی همچنین با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان در هیچ مقطعی خودش را از پرونده فلسطین منفک نکرد، گفت؛ اکنون با تلاش‌های این شهیدان، رژیم صهیونیستی رسوای افکار عمومی جهان شده و رأی دیوان بین المللی دادگستری در خصوص تائید نسل کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی نیز تائیدی بر این مدعا است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha