فرصت رقابت بین دیدگاه ها در انتخابات فراهم شد/مرحله دوم انتخاب در سطح دنیا اثرگذار است

یزد - ایرنا - مناظره روسای ستادهای انتخاباتی ۲ نامزد ریاست جمهوری در استان یزد با محوریت اقتصاد، سیاست و فرهنگ، سه‌شنبه شب در محل مجتمع امام علی (ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، روسای این ۲ ستاد در این مناظره که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و فرهنگ استان برگزار شد ضمن تاکید بر حضور و مشارکت گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری به طرح دیدگاه‌های خود در سه حوزه یاد شده پرداختند.

رییس ستاد انتخابات «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان یزد در این مناظره که حدود ۲.۵ ساعت طول کشید گفت: امروز تغییر مسیر حرکت کشور و تغییر در برخی سیاست‌گذاری‌ها و نظام حکمرانی کشور ضروری است.

محمد علی طالبی افزود: امروز بخش قابل توجهی از جامعه و مردم از شرایط موجود رضایت ندارند و وقتی رضایت ندارند نگاه به این است که این شرایط تغییر کند.

وی اظهار کرد:در این دوره از انتخابات، فرصت رقابت بین دیدگاه ها فراهم شده و بهترین فرصت این است که مردم حرف خودشان را بزنند و انتخاب خود را برای ادامه مسیر کشور داشته باشند.

وی گفت : دکتر پزشکیان را نماینده جریانی می دانیم که می تواند این تغییر را در کشور ایجاد کند.

وی گفت :در این شرایط امیدواریم با انتخاب دکتر پزشکیان بتوانیم با تاکید بر کاهش اختلافات، افزایش سرمایه‌های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود برای آینده حرکت کشور این تغییر ریلی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد:خیلی شعار دادند و در عمل نتوانستند کاری انجام بدهند که در این زمینه تجربه های زیادی از موضوع یاد شده داریم که سرمایه اجتماعی کاهش یافت .

طالبی در ادامه خاطرنشان کرد: دکتر پزشکیان خاستگاه تفکری است که اعتقاد دارد همه باید در ساختار و مدیریت کشور سهیم باشند و نباید یک تفکر خاص را از صحنه مدیریت کشور حذف کنیم بلکه باید در کنار هم برای آبادی ایران گام برداریم.

طالبی تصریح کرد: پزشکیان دست روی موانع اصلی حرکت کشور مانند تحریم‌ها در سیاست خارجی کشور گذاشته و علت آن را این باور دانست که به رغم اقدامات خوبی که در جریان تحریم‌ها اتفاق افتاده ولی متاسفانه بخشی از مشکلات در کشور نه تنها رفع نشده که بیشتر هم شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان با اشاره مسائل فرهنگی و چالش های آن گفت: معتقدیم با توسل به سرمایه ‎های اجتماعی می‌توان به راحتی این مشکلات و مسائل را رفع کنیم.

وی در رابطه با حوزه اقتصادی نیز با اشاره به افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم به دلیل تغییر رویکردهای جهانی به ویژه دولت آمریکا، گفت: با این حال در فروش نفت کشور همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با بهره‌گیری از کارشناسان و صاحب نظران در این باره راهگشایی کنیم.

طالبی با اشاره به موفقیت برخی شاخص‌ها در دولت آقای خاتمی، این موفقیت را بنا به اظهارات رئیس جمهور اسبق استفاده از کارشناسان خواند و گفت: رویکرد پزشکیان استفاده از متخصصان و کارشناسان است.

وی به گلایه‌مندی‌های ایجاد شده از برخی بداخلاقی‎های انتخاباتی اشاره و اضافه کرد: البته این گلایه مندی را نه از رئیس و نه از اعضای ستاد آقای جلیلی در استان داریم بلکه این گلایه به سمت دوستانی است که می‌توانستند فضای انتخاباتی سالم و صمیمانه‌تری را برای مردم فراهم کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی"سعید جلیلی" در استان یزد هم گفت: مرحله دوم این انتخابات بسیار مهم و اثرگذار در سطح دنیاست.

"محسن ابوترابی" افزود: مردم ما به رغم موانع موجود در مرحله اول انتخابات برای منافع نظام و کشورشان پای صندوق‌ها حاضر شدند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به مشارکت ۵۸ درصدی مردم در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد تصریح کرد: دست مردم این استان را باید بوسید.

وی با بیان اینکه بیشترین آرا در این استان را دکتر جلیلی کسب کرد گفت : سعی بر این بوده از هر گونه اختلال در فرایند تبلیغاتی نامزدهای رقیب پرهیز شود و از فرافکنی و بداخلاقی در جریان انتخابات جلوگیری شود، هرچند که برخی مشکلات را نیز شاهد بودیم.

ابوترابی به فرهنگ غنی مردم کشورمان به ویژه یزدی‌ها اشاره و عنوان کرد: در سفر اخیر آقای جلیلی به وضعیت شهر میراث جهانی یزد از گردشگری تا مشکل انتقال آب به یزد، مسکن ملی و مسائل محیط زیست اشاره کردیم و وی در مورد پیگیری و دنبال کردن تمام آنها قول مساعدت داد.

وی اضافه کرد :با انتخاب آقای جلیلی بعنوان رییس جمهور همان تغییر ریلی که رئیس جمهور شهید آغاز کرده بود، در کشور ادامه می یابد .

رئیس ستاد این نامزد انتخاباتی با اشاره به تعاملات بین‌المللی که در جریان دولت سیزدهم در کشور رخ داد گفت: در دولت آقای جلیلی همانند دولت سیزدهم برخلاف دولت آقای روحانی از همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و کارشناسان حتی از جناح رقیب بهره خواهیم گرفت.

ابوترابی نامزد مورد حمایت خود را فردی اخلاق مدار، مردم‌دار و دلسوز مردم و خستگی ناپذیر خواند که در رفتار و گفتار صداقت داشته و تلاش دارد وعده‌هایی به مردم ندهد که نتوانند آنها را عملی کنند.

در این نشست به سئوالات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خبرنگاران در موضوعاتی مانند توسعه نامتوازن در استان، برنامه نامزدها برای گشایش سیاست خارجی، معضلات ناشی از حضور اتباع خارجی به ویژه در استان، مهار تورم و گرانی‌ها، راهکار افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم و برنامه ‎های نامزدها برای تقویت فرهنگ اصیل ایرانی، با حضور کارشناسان ستادهای مربوطه پاسخ گفته شد.

این مناظره به میزبانی و همت بسیج رسانه و خانه مطبوعات استان یزد برپا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha