تعزیرات حکومتی کرمان متخلفان را چقدر جریمه کرد؟

کرمان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان عملکرد این نهاد از ابتدای سال گذشته تاکنون را تشریح و اعلام کرد که هفت هزار بازرسی از واحدهای صنفی انجام و متخلفان به ۱۵۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، ارسلان میری روز چهارشنبه میزان دقیق واحدهای بازرسی شده در گشت های مشترک تعزیرات و دستگاه های متولی امر نظارت بر بازار را هفت هزار و ۶۲۳ مورد برشمرد.

به گفته وی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۸۵۹ اکیپ (گروه) گشت مشترک نظارت بر بازار با محوریت تعزیرات حکومتی تشکیل و ۲ هزار و ۵۸۲ واحد صنفی متخلف شناخته و به ۱۵۱ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی همچنین با اشاره به رویکرد تعزیرات حکومتی مبنی بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اقتصادی از مختومه شدن ۲۸ هزار و ۲۶۸ پرونده در شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان کرمان در حوزه‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی با عملکرد ۹۸ درصدی خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ادامه داد: در این مدت ۱۹ هزار و ۸۳۱ پرونده با ارزش سه هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال در شعب اجرای احکام این استان مختومه شده که این میزان رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر هزار و ۱۲۸ پرونده نیز در شعب تجدیدنظر استان کرمان مختومه شده‌ که نسبت به سال گذشته رشد ۱۵۷ درصدی را نشان می‌هد.

میری گفت: در خدمت رسانی سریع تر به مردم علاوه بر امکان مراجعه حضوری، سامانه برخط tazirat135.ir نیز راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند با ثبت شکایت های خود در حوزه‌های گرانفروشی، احتکار، کم فروشی و تقلب به صورت آنلاین روند رسیدگی به شکایت خود را نیز بررسی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha