تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های سبز در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از آغاز تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های سبز در سواحل دریای عمان خبر داد.

محمدرضا علیمرادی روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: لاک پشت های سبز دریایی معمولا از اویل تابستان تا اواخر پائیز جهت تغذیه و تخم‌گذاری به آب های ساحلی مراجعه و در سواحل مناسب از قبیل تُنگ، رمین، کچو، لیپار، پسابندر و بریس لانه گزینی می‌کنند.
وی ادامه داد: آنچه سواحل سیستان و بلوچستان را در مقایسه با سواحل سایر استانها متمایز می‌کند عدم وجود جزایر در آب های ساحلی آن است که این ویژگی، تمهیدات خاصی را در زمان تخم‌گذاری لاک پشت های دریایی می‌طلبد، زیرا به دلیل باز بودن سواحل، تردد بیشتر در این گونه سواحل و تهدیدهای دشمنان طبیعی، نیاز به اقدامات حفاظتی و پایش مستمر و خاص یگان حفاظت محیط زیست را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: از اقدامات مهم این اداره‌کل در راستای حفاظت از لاک پشت های دریایی جلب مشارکت های مردمی و دوستداران محیط زیست جهت حفظ و بقای نسل این گونه های با ارزش دریایی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شروع برنامه های توسعه ای در سواحل مَکُران، این اداره کل حداکثر توان خود را جهت حفظ سواحل تخم گذاری لاک پشت‌های دریایی به عنوان یکی از زیستگاه های حساس ساحلی بکار می برد تا ضمن حفظ نسل این گونه با ارزش در معرض خطر انقراض، شاهد توسعه پایدار در منطقه ساحلی مَکُران باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha