هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی حوزه آی سی تی در کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، هزار و ۸۶ میلیارد ریال تسهیلات حوزه آی سی تی در قالب تبصره های ۱۸ و ۱۶، اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

آرام حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب تبصره ۱۶ طرح خوداشتغالی، ۱۹۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و برای ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی افزود: در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، به ۳۸ طرح ۲۵۱ میلیارد ریال پرداخت شد و ۱۴۷ نفر صاحب شغل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: با استفاده از بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز، ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۶۲ طرح پرداخت و برای ۱۴۲ نفر اشتغال ایجاد شد.

حیدری با اشاره به اینکه در بحث اشتغال پایدار روستایی نیز ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و ۹۰ نفر مشغول به کار شدند، ادامه داد: در زمینه مشاغل خانگی نیز ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت و برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی اضافه کرد: علاقه مندان و فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند جزئیات برنامه‌های حمایتی و نحوه پرداخت در سامانه توان آفرین را در آدرس Http://tavanafarin.ito.gov.ir مشاهده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تمام توان و در قالب پرداخت تسهیلات حمایتی و کم‌بهره، از کسب و کارهای حوزه فاوا و استارتاپ‌ها حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha