۲۰۲ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به گنبدکاووس اختصاص یافت

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: امسال ۲۰۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال وام مشاغل خانگی به این شهرستان اختصاص یافت که امیدواریم با اعطای آن، سهیمه اشتغال پنج هزار و ۳۵۱ نفری گنبدکاووس محقق شود.

ایوب هلاکو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سهمیه وام مشاغل خانگی در اعتبارات سال ۱۴۰۲ را ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از این اعتبارات جذب و به ۲۱۹ نفر پرداخت شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸ در شهرستان را ۲ هزار و ۱۴۹ نفر برشمرد و افزود: همچنین از محل تسهیلات تبصره ۱۸ حدود هزار و ۳۰ میلیارد ریال به ۷۳۸ نفر از متقاضیان پرداخت شد و در صورت تصویب اعتبارات امسال پرداخت وام به تعداد دیگری از متقاضیان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهیمه امسال اشتغال گنبدکاووس پنج هزار و ۳۵۱ نفر است، گفت: تاکنون از این سهمیه، اشتغالزایی ۴۷۲ نفر در سامانه رصد ثبت شد که بیشترین آن مربوط به بخش‌های صنعت و معدن، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس یادآور شد: سهیمه اشتغال شهرستان سال گذشته چهار هزار و ۹۹ نفر بود که با همراهی دستگاه‌های متولی چهار هزار و ۴۹۵ شغل ایجاد شد.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۱۶۲ پارچه آبادی دارای کُد شناسایی و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha