۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85527917
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیل در چین باعث تخلیه حدود یک چهارم از جمعیت شرق این کشور شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های دولتی پکن امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که نزدیک به یک چهارم جمعیت شرق چین به دلیل سیل شدید در این منطقه خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای استریتس تایمز، چین در ماه‌های اخیر با شرایط آب و هوایی شدید، از باران‌های سیل‌ آسا تا گرمای سوزان، روبرو بوده است.

بر اساس این گزارش، چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای، نقش مهمی در تغییرات آب و هوایی دارد و دانشمندان معتقدند این تغییرات منجر به تشدید رویدادهای آب و هوایی در این کشور می‌شود.

خبرگزاری دولتی شین‌هوا گزارش داد که طوفان بر ۹۹۱ هزار نفر از ساکنان استان آنهویی تأثیر گذاشته است و تا روز گذشته (سه‌شنبه) ۲۴۲ هزار نفر خانه های خود را تخلیه کرده اند.

این خبرگزاری به نقل از اداره مدیریت اضطراری این استان گزارش داد: روز گذشته سیل در ۳۶ شهرستان و منطقه در هفت شهر استان آنهویی ویرانی به بار آورده است.

به گفته این سازمان، سطح آب یانگ تسه، طولانی‌ترین رودخانه چین، در بخش آنهویی از علامت هشدار فراتر رفته و همچنان در حال افزایش است.

باران‌های سیل آسا همچنین سطح آب ها را در ۲۰ رودخانه و ۶ دریاچه دیگر در این استان به بالاتر از سطح هشدار رسانده است.

خبرگزاری شین‌هوا گفت: ده ها هزار مقام دولتی برای نظارت بر سدها و آب‌بند ها در امتداد یانگ تسه در آنهویی مستقر شده اند.

اداره آب و هوای استانی چین بارش باران بیشتری را در نواحی آنهویی از سوم ژوئیه (چهارشنبه) تا پنجم ژوئیه (جمعه) پیش‌بینی و هشدار (فاجعه‌ زمین‌شناسی) در مناطق جنوبی این کشور صادر کرده است.

بارش شدید باران در ماه‌های اخیر باعث حوادث مرگبار در جنوب چین شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی، در ماه گذشته (خرداد) سیل در مرکز هونان پنج نفر و رانش زمین در همان استان هشت نفر را کشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha