۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85528054
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

زمان برگزاری مجمع شهرداران آسیا به میزبانی همدان تغییر کرد

همدان- ایرنا- شهردار همدان از میزبانی مجمع شهرداران آسیا در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: این مجمع قرار بود تیرماه جاری برگزار شود اما به دلیل تقارن با انتخابات ریاست جمهوری، به شهریورماه موکول شد.

سیدمسعود حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: همدان با داشتن ظرفیت‌های متعدد تاریخی و گردشگری شایسته عنوان پایتخت گردشگری آسیا بوده و امیدواریم با میزبانی این مجمع اتفاقات خوبی در حوزه معرفی این شهر رخ دهد.

وی ظرفیت‌های موجود در شهر همدان و تعامل با شهرداران آسیایی را از مهم‌ترین اهداف این میزبانی عنوان کرد و گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، بستر مناسبی برای توسعه روابط با شهرهای آسیایی دارد.

حسینی با اشاره به قرار گرفتن همدان در مسیر جاده ابریشم و ضرورت تعامل بیشتر با شهرهایی که از گذشته در این مسیر قرار داشتند عنوان کرد: شهرداری همدان در سال‌های گذشته در راستای توسعه گردشگری میزبان نشست‌های جهانی راه ابریشم بوده و اکنون نیز میزبان شهرداران آسیایی خواهد بود.

شهردار همدان به اقدامات قابل توجه شهرداری همدان در حوزه ثبت جهانی «همگتانه و مرکز تاریخی همدان» اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن این پرونده در یونسکو در آینده نزدیک، شاهد معرفی هر چه بیشتر شهر همدان به عنوان یکی از شهرهای تأثیرگذار در فرهنگ و تمدن جهان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری همدان آمادگی کامل برای میزبانی از مجمع شهرداران آسیایی را دارد و دبیرخانه پایتخت گردشگری آسیا از همان روزهای نخستین سال ۲۰۲۴ در شهرداری فعال شده و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha