نصیرزاده: شاید نتوانیم جلوی نفوذ در داوری را بگیریم/ ژنتیک‌ اصیل ایرانی همیشه اول است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران درباره مشکلات مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تمام تلاشمان را کردیم که در داوری یک نماینده داشته باشیم. داوری در این رشته‌ها سلیقه‌ای است و شاید نشود جلوی نفوذها را گرفت.

عبدالمهدی نصیرزاده امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص تغییر میزبانی مسابقه انتخابی تیم ملی جهت اعزام به قهرمانی جهان، اظهار داشت: موضوع یا مشکل خاصی وجود نداشت؛ اداره ورزش و جوانان استان با بررسی تاریخ رقابت اعلام کرد که این مسابقه هم‌زمان با ایام اربعین است و شهر مشهد میزبان زائران زیادی است که این مسئله موجب می‌شود که نتوان میزبانی خوبی داشت. از طرف دیگر این رقابت به خاطر همراه داشتن موسیقی، مناسب آن ایام عزاداری در شهر مشهد نیست. به همین دلایل بود که باید میزبان را تغییر می‌دادیم.

وی ادامه داد: استان فارس و اراک برای میزبانی این مسابقه اعلام آمادگی کردند که احتمال انتقال به اراک بیشتر است زیرا شهرداری و شورای شهر آن استان پای کار فدراسیون هستند و هیات قدرتمندی نیز داریم. از طرف دیگر امکانات در آن شهر بیشتر مهیا است که می‌تواند میزبانی خوبی از ورزشکاران انجام شود.

رئیس فدراسیون پرورش اندام با اشاره به کم شدن تعداد کاروان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا نسبت به سال گذشته عنوان کرد: ما تعداد تیم اصلی را کم نکردیم و هر کس که کمیته‌فنی اعلام کرده بود را اعزام خواهیم کرد. در شروع بازبینی ورزشکاران، پیشنهادی دادیم که طبق جدول امتیاز تیمی رقابت‌های آسیایی اعزام‌ها صورت پذیرد. نتایج تیمی طبق عناوین ۶ ورزشکار اعلام می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که ما باید شانس‌های برتر را اعزام کنیم و به همین دلیل چنین پیشنهادی را دادیم. با تمام این احوال ۳۰ نفر کاروان اعزامی ما هستند که ۲۳ نفر ورزشکار، سه مربی، یک سرپرست، یک داور، یک مترجم و یک نفر نیز نماینده وزارت ورزش خواهند بود.

نصیرزاده: شاید نتوانیم جلوی نفوذ در داوری را بگیریم/ ژنتیک‌ اصیل ایرانی همیشه اول است

وی افزود: هزینه سفر به مغولستان بالاست که برای جا به جایی هر نفر حدود ۱۵۰ میلیون باید پرداخت کنیم. در مسابقات قهرمانی جهان که چند ماه دیگر در ایران آغاز خواهد شد نیز باید با تمام توان حاضر شویم که این مسئله نیز روی اعزام آسیایی تاثیر گذار بوده است. در هر وزنی حداقل یک نفر را انتخاب کردیم و در بعضی اوزان نیز ۲ نفر اعزام خواهند شد.

نصیرزاده پیش‌بینی خود از مسابقات را اینطور شرح داد: کار سختی در پیش داریم. رقبای اصلی ما در مسابقات جهانی کره جنوبی و چین هستند که در این رقابت‌ها نیز حضور دارند. کشور کره در مسابقات جهانی سال گذشته توانست مقام دوم را پس از ایران کسب کند و نزدیک بودن مسیر به آن‌ها تاثیر مستقیمی در نتیجه خواهد داشت زیرا کاروان‌ بزرگ‌تری به مسابقه را می‌فرستند. اتحاد کشورهای شرق آسیا می‌تواند روی داوری نیز تاثیر گذار باشد که در رقابت‌های نزدیک ورزشکاران، رای به نفع رقبا صادر شود.

وی تاکید کرد: در پیشکسوتان و جوانان نماینده‌ای نداریم و باید در بخش بزرگسالان از عنوان قهرمانی آسیا ایران دفاع کنیم. روز پنج شنبه حدود ساعت ۸ صبح تیم به پکن می‌رسد و ۱۰ ساعت باید در فرودگاه بمانند. غروب روز بعد نیز می‌توانند به محل مسابقه برسند که این مسافت طولانی روی آمادگی بچه‌ها خیلی تاثیر می‌گذارد. البته با سفارت ایران در چین هماهنگ کردیم که شرایط لازم برای رسیدگی به ورزشکاران مهیا شود ولی باز هم مسیر طولانی تا مغولستان کار را بسیار سخت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون بدنسازی درباره عدم تکرار اتفاقات رقابت‌های روسیه خاطر نشان کرد: برای شرکت در رقابت‌های روسیه با آمادگی کامل بچه‌ها، همه کار کرده بودیم ولی دیگر نمی‌توانیم مسافت را کوتاه کنیم. تحمل ساعات طولانی در فرودگاه و مشکل عدم وجود غذا رژیمی در فرودگاه خیلی کار را برای بچه‌ها سخت کرد و از آمادگی صد رد صد خارج شدند. البته برای سفر به مغولستان غذای مورد نیاز بچه‌ها را هماهنگ کردیم که دیگر مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: تمام تلاشمان را کردیم که در داوری یک نماینده داشته باشیم منتها داوری در این رشته‌ها سلیقه‌ای است و شاید نشود جلوی نفوذها را گرفت. با این حال ژنتیک‌ اصیل ایرانی همیشه اول است و همه رقبا را شکست خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha