شهید دستواره: شهادت مزد انجام خدمت خالصانه و فعالیت برای رضای خدا می باشد

شهرری - ایرنا - سردار شهید محمد رضا دستواره قائم مقام فرمانده لشکر همیشه پیروز محمد رسول الله (ص) گفت: آنچه که برای ما مطرح است؛ انجام خدمتی خالصانه، زیاد، پرکار و فعال در راه رضای خدا است، شهادت مزد و اجر انسانی است که در راه خدا قدم برمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز ۱۳ تیر ،؛ سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید سید محمد رضا دستواره است که مصادف شده با ایام انتخابات ریاست جمهوری و ایام اربعین شهادت شهید خدمت آیت الله رییسی و این امر بهانه شد تا یادی از این شهید بزرگوار که از خالص ترین خادمان انقلاب بود کنیم و یاد و خاطره این خادم واقعی انقلاب و مردم را در این روزهای حساس در ذهن مردم زنده نماییم.

شهید سید محمدرضا دستواره از شهدای شاخص و فرماندهان بنام جنگ تحمیلی به شمار می‌رود که فعالیت‌های انقلابی او از زمانی که هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده بود شروع و روز چهارم آبان ۵۷ در حال توزیع اعلامیه‌های امام راحل به وسیله مأموران ساواک دستگیر و بعد از چند ساعت بازداشت آزاد شد و هرگز لحظه ای از پای ننشست تا ۱۳ تیر ۶۵ به شهادت رسید.

مسوولیت های اجرایی و مبارزاتی شهید دستواره

شهید دستواره: شهادت مزد انجام خدمت خالصانه و فعالیت برای رضای خدا می باشد

محمدرضا دستواره نیز همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، همراه با سیل خروشان ملت ایران در تظاهرات و فعالیت‌های مردمی شرکت فعال داشت و در این زمینه چند بار توسط عوامل رژیم پهلوی دستگیر شد.

سال ۱۳۵۷ زمانی که در سال آخر دبیرستان درس می‌خواند نه تنها خود فعالانه در تظاهرات و اعتراضات عمومی علیه طاغوت شرکت می‌کرد، بلکه دوستان همکلاسی و برادران کوچکترش را نیز به این امر تشویق می‌کرد؛ در جریان حضور در یکی از راهپیمایی‌ها یکی از برادرانش به او گفته بود: «شاه توپ و تانک دارد و پیروزی بر او مشکل است.» اما محمدرضا دستواره در جواب او یادآور شده بود: «ما خدا را داریم».

دستواره پس از شرکت در نبردهای پرحماسه «رمضان» و «مسلم‌بن‌عقیل» به «فرماندهی تیپ سوم ابوذر» منصوب شد و تا زمان عملیات «خیبر» در همین مسئولیت به خدمت مشغول بود.

شهید دستواره: شهادت مزد انجام خدمت خالصانه و فعالیت برای رضای خدا می باشد

کلام شهید: شهادت مزد و اجر انسانی است که در راه خدا قدم برمی‌دارد

در بخش دیگر این کتاب به نقل از شهید دستواره می خوانیم؛“آنچه که برای ما مطرح است؛ انجام خدمتی خالصانه، زیاد، پرکار و فعال در راه رضای خدا و در راه رساندن پیام شهیدان به گوش جهانیان است.
ما برای مقابله با ابرقدرت‌ها، هیچ نیازی به ناوگان نداریم، هیچ نیازی به هواپیما نداریم و… وسیله و سلاح اصلی که امروز باید در دست ما باشد، پایداری، استقامت و صبر دراز مدت است.

اگر لحظه‌ای درنگ کنیم، اگر لحظه‌ای ابهام و تردید و شک در این رابطه به خودمان راه بدهیم، قطعاً دچار تزلزل خواهیم شد و به قول شهید حاج همت از خوارج نهروان بدتر خواهیم بود، اگر لحظه‌ای درنگ، سستی و ابهام در رابطه با این انقلاب و در رابطه با این جنگ به خودمان راه بدهیم. بایستی محکم، همانطور که تا به حال ثابت کردیم و همانطور که تا به حال توی دهان این مزدوران کثیف یاوه‌سرایان شرق و غرب زدیم، باید از این به بعد هم بزنیم و به یاری خداوند، این استقامت ما، نتیجه‌اش حکومت الله بر زمین خواهد بود.

و دیگر اینکه مسئله‌ شهادت، آنقدر مسئله‌ای باعظمت و بزرگ است که هر کسی نمی‌تواند درباره‌ مفهوم آن صحبت کند، شهادت مزد و اجر انسانی است که در راه خدا قدم برمی‌دارد. مسلماً چنین فردی صرفاً لقای خداوند را طلب می‌کند و خداوند هم با شهادت یک رزمنده و مجاهد فی سبیل الله، او را به لقای خودش می‌رساند. شهادت، یعنی رسیدن به لقاءالله. هر کس در راه خدا قدم بردارد، اجری جز شهادت نصیبش نخواهد شد. وظیفه و تکلیف الهی ما جهاد است. جهاد در راه حفظ و نگهبانی از اسلام. این رسالتی است که انقلاب بر دوش ما نهاده و ما هم تا آخرین قطره‌ خون‌مان، در راه انجام این رسالت تلاش می‌کنیم.

شهید دستواره: شهادت مزد انجام خدمت خالصانه و فعالیت برای رضای خدا می باشد

شهادت شهید دستواره

وی در ۱۳ تیر ۱۳۶۵ و در جریان عملیات کربلای یک در روز آزادسازی مهران به شهادت رسید، برادرش حسین دستواره ۲۹ خرداد ۱۳۶۵ در جریان آزادسازی مهران و برادر دیگر وی محمد دستواره در ۲۰ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه شهید شد.

دستواره ۱۱ بار مجروح شد و در آذر ۱۳۵۹ بر اثر ترکش استخوان لگن وی خرد شد و بر اثر همین مجروحیت تا پایان عمر پایش را به زمین می کشید و راه می رفت.

و این است پایان راه کسی که یک عمر برای خدا کار کرد تا خونین ارباب خود را زیارت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha