اختصاص ۹ هزار هکتار زمین به طرح های مسکن دولت سیزدهم در فارس

شیراز- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: این استان در بحث تامین زمین طرح های مسکن دولت مردمی سیزدهم از جمله طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، با اختصاص ۹ هزار هکتار زمین بالاترین میزان تامین زمین را داشته و در صدر قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ناصر رضایی، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از ابتدای آغاز به کار دولت شهید رییسی تاکنون، در استان اقدامات بسیار خوبی در حوزه مسکن انجام گرفته و با توجه به قرار داشتن در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بیان این اقدامات و دستاوردها می تواند موجی از امید و نشاط را در جامعه و در میان مردمی که همواره پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند ایجاد کند و این وظیفه همه ما است.

وی، با اشاره با آغاز عملیات اجرایی دهکده لجستیک شهر شیراز با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان محلی در مجاورت پروژه راه آهن شیراز - بوشهر ادامه داد: این اقدام بیانگر این مطلب است که تمام دولتمردان در دولت مردمی شهید رییسی حتی تا آخرین لحظه نیز با هدف خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت استان و کشور در میدان حاضر خواهند بود و هرآنچه در توان داریم را به کار خواهیم بست تا اهداف و برنامه ها با شتاب و به شکل مطلوب پیش رفته و عملیاتی شود.

او اظهار کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی یک بخش کاملا اجرایی و تاثیرگذار در سرنوشت اقتصادی و زیرساختی کشور است و مجموعه دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در استان نیز به عنوان یک مجموعه یکپارچه در ذیل آن، وظیفه تعریف پیشران توسعه کشور را برعهده دارند.

اختصاص ۹ هزار هکتار زمین به طرح های مسکن دولت سیزدهم در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با روی کار آمدن دولت شهید رییسی یک اقدام بزرگ آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود که طی آن بنا شد و ظرف چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

رضایی افزود: سهم استان فارس از این میزان در ابتدا ۲۳۰ هزار واحد تعریف شده بود که در نهایت تعداد متقاضیان به ۴۸۰ هزار نفر رسید و تاکنون ۱۷۲ هزار نفر نیز تعیین وضعیت شده‌اند.
او ادامه داد: در بحث اجرای طرح های مسکن دولت سیزدهم، شهید رییسی هر هفته به شکل جدی این مساله را پیگیری می کرد و در وزارت راه و شهرسازی نیز مباحث مرتبط با این موضوع به شکل جدی دنبال می شد.

وی، فارس را نخستین استان در زمینه تعریف شهرکهای مسکونی دولتی دانست و گفت: این استان با تامین ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین طرح جوانی به عنوان سومین رکن اسکان و دریافت مجوزهای لازم در این زمینه در کشور پیشتاز است و در همین راستا هفته گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی حدود ۶ شهرک که بالاترین تعداد در کشور با گنجایش ۵۷ هزار واحد بودیم.

او اظهار کرد: همچنین در چهلمین روز شهادت شهید رییسی، آغاز عملیات اجرایی، افتتاح، تخصیص و تحویل اراضی و واحدهای مسکونی همزمان با نقاط مختلف کشور را در این استان شاهد بودیم.

وی، با اشاره به قرار گرفتن استان فارس در یک شاهراه ترانزیتی در آینده گفت: در سند آمایش سرزمین قرار است ۲۰ میلیون جمعیت را در سواحل کشور مستقر کنیم و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب در آذرماه ۱۴۰۲ سند اقتصاد دریا محور ابلاغ شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در مجموعه شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، حدود ۲۷ نقطه و پهنه جدید ساحلی در کشور تعریف شده که بنا شد به هر استان یک نقطه اختصاص یابد که جلسات اولیه در این زمینه برگزار و یکی از این ۲۷ نقطه برای فارس در نظر گرفته شد که در مراحل فرایند حقوقی و قانونی است و امیدوارم در این حوزه هم اقدامات لازم انجام شود.

رضایی افزود: در حوزه ترانزیتی هم چهار استان کشور از اتصال به مرکز و شمال کشور محروم هستند که استان فارس می تواند به عنوان استراتژیک ترین نقطه اتصال و ترانزیت کشور به پهنه جنوب و مرکز کشور معرفی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha