راه‌اندازی یک سینما در خراسان رضوی بعد از ۲ دهه تعطیلی

مشهد - ایرنا - سینما "وحدت" تربت جام استان خراسان رضوی بعد از ۲ دهه تعطیلی به همت دولت سیزدهم طی مراسمی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه در آیین راه‌اندازی این سینما گفت: شهرستان تربت جام پایتخت موسیقی مقامی در کشور است و ایجاد یک سینما می‌تواند اتفاقی خجسته برای چنین شهری باشد.

محمد خزائی با گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت و آیت‌الله رئیسی افزود: با توجه به اینکه شهدای دولت در بین ما نیستند راحت‌تر می توان خدمات آنها را تشریح کرد زیرا متولیان در حوزه‌های مختلف درست نتوانستند خدمات بزرگ دولت سیزدهم را اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار کرد: تربت جام در سال ۱۳۳۵ صاحب سینما بود و حتی قدیمی‌ترین سینمای استان خراسان مربوط به این شهرستان بود اما از سال ۱۳۸۲ تعطیل شد، با این حال به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی، شورا و شهرداری تربت‌جام سینما بعد از ۲۱ سال تعطیلی دوباره راه‌اندازی شد که یکی از دستاوردهای فرهنگی دولت سیزدهم است.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در ۴۰ سال گذشته و قبل از دولت سیزدهم ۵۷۳ سالن سینما در کشور ایجاد شد اما تنها در ۲.۵ سال دولت سیزدهم ۲۸۰ سالن جدید سینما در کشور به بهره‌برداری رسید، زیرساخت‌های لازم برای توسعه سالن‌های سینما فراهم شده است بنابراین طی چهار سال (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴) با تلاش مدیران، سالن‌های سینما به هزار سالن خواهد رسید.

وی با اشاره با اینکه بیشترین توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر به حوزه استان‌ها بوده است، افزود: طرح‌های ناتمام فرهنگی در دستور کار است و هر دولتی که با انتخاب مردم روی کار بیاید، عملیات اجرایی طرح‌ها ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی یک سینما در خراسان رضوی بعد از ۲ دهه تعطیلی

ربیس شورای اسلامی شهر تربت‌جام نیز در این آیین با قدردانی از همراهی مدیران شهرستان در راه‌اندازی سینما وحدت گفت: سینمای وحدت تربت‌جام بیش از دو دهه قبل بنا به دلایلی تعطیل و با صرف هزینه‌ای تبدیل به محل برگزاری همایش‌ها شد اما پیرو مطالبه مردم، مسئولان و دادستان، راه‌اندازی دوباره سینما در شورای اسلامی و شهرداری مطرح و با واگذاری آن به بخش خصوصی موافقت شد.

حامد فخراحمدی اظهار کرد: شرکت سینمایی "اطلس" راه‌اندازی دوباره سینما وحدت تربت‌جام را بر عهده گرفت و آن را به بهره‌برداری رساند.

اصغر خوشخو، شهردار تربت‌جام نیز راه‌اندازی دوباره سینما وحدت را از مطالبات به حق مردم و مسئولان این شهرستان دانست و گفت: سینما تربت‌جام با انجام فرایند قانونی به یکی از خوشنام‌ترین و بروزترین مجموعه‌های سینمایی خراسان رضوی (اطلس) واگذار شد که بیش از تعهدات خود انجام وظیفه کرده و امید است که سینما مورد استقبال مردم قرار گیرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در این سفر با استاد "فارق کیانی" گنجینه زنده بشری در عرصه موسیقی تربت‌جام دیدار و از مجموعه مزار شیخ‌الاسلام احمد جامی و ساختمان نیمه تمام مجتمع فرهنگی و پژوهشکده موسیقی مقامی این شهرستان بازدید کرد.

سینما وحدت تربت جام ۲۴۰ صندلی در طبقه همکف و ۲۲ صندلی در بالکن خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha