جزییات گردهمایی حامیان پزشکیان در تهران+ فیلم و عکس

تهران- ایرنا- گردهمایی حامیان «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه حیدرنیا با حضور فعالان سیاسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حالا دیگر کمتر از ۱۰ ساعت به پایان رقابت های انتخاباتی باقی مانده، مسعود پزشکیان آخرین روز تور انتخاباتی خود با کرمانشاه شروع کرد و به ارومیه رفت و به میان حامی تهرانی خود در ورزشگاه حیدرنیا آمده است. 

هواداران با اهتزاز پرچم‌های سبز که روی آن نوشته شده «پزشکیان» منتظر حضور او هستند و شعار می دهند «مسعود ایرانیه...یا علی مدد/ شمشیر برانه... یا علی مدد»

سرود ملی ایران که در ورزشگاه پخش می‌شود، همخوانی ها آغاز می‌شود، گروهی دست بر قلب می گذارند، گروهی هم احترام نظامی، اما همه با هم می‌خوانند، چه بر زبان و چه در دل، سرود ملی است، وحدت آفرین و غرورآفرین. 

یار دبستانی من ... صدا به صدا نمی‌رسد

فعال سیاسی، اقتصادی فرهنگی که در این مدت اعلام حمایت کرده اند، یکی یکی از راه می رسند، احمد مسجد جامعی را می توان از همین دور دور در جایگاه شناخت؛ تصویر ستار همدانی در صفحه نمایشگر نقش می بنند، صدای تشویق مردم به آسمان بلند می شود. 

و بالاخره پزشکیان وارد ورزشگاه شد، یار دبستانی من پخش می شود، صدا به صدا نمی رسد، یکی می گوید، فیلم بگیر، یکی می گوید چه کسی کنار اوست، یکی می گوید عکس‌ها ارسال نمی‌شود، (احسان) می‌گوید بزن علی طیب‌نیا همراه اوست، همراه پزشکیان آمد، هنوز عصبانی بودم چرا به نشست اقتصاددان ها نیامده بود... و کلافه‌ام که هنوز فیلم‌های قبلی ارسال نشده است، سیدمحمود علوی وزیر اسبق اطلاعات هم آمده است. 

۱۵ تیر روز سرنوشت‌ساز برای ملت ایران

طیب‌نیا سخنران کرد و توصیه موکدی داشت «پیمان مودت ببندید و همراه و یاور ایشان باشید» او گفت: جمعه ۱۵ تیر روز یک تصمیم مهم و سرنوشت‌ساز برای ملت ایران است، تصمیمی برای عزت و اقتدار ایران و ایرانی، تقویت امید به آینده و اعتماد میان دولت و ملت است. 

عضو ستاد پزشکیان گفت: این تصمیم یک تصمیم شخصی نیست تاثیرات آن عمیق و پایدار است، نه فقط برای ما بلکه برای نسل‌های آینده، برای خودمان و فرزندانمان مهم است. 

برای تخریب یک کلنگ کافی است

طیب نیا اظهار داشت: باید سنجیده و آگاهانه و با چشمان باز تصمیم بگیریم این تصمیم می‌تواند به تخریب یا ساخت و اصلاح مملکت بینجامد، برای تخریب یک کلنگ کافی است اما برای ساختن و اصلاح نیاز به تفکر، اندیشه و طرح و برنامه و صبوری و همدلی و انسجام و یکپارچگی داریم.

وی گفت: ابتدا باید بدانیم راه صحیح کدام است و سپس بفهمید چه کسی می‌تواند ما را در این مسیر صحیح راهنمایی کند، همگی شعار و وعده حل مشکلات را می‌دهند اما چرا موفق نیستند؛ دو مشکل اساسی در حل مشکلات کشور وجود دارد، ناتوانی در گفت و گو و ساختن تفاهم میان ارکان اداره کشور و همچنین تفاهم با بخش خصوصی و جامعه مدنی پیرامون منافع ملی. این دو مشکل باید حل شود. 

قهر باصندوق یعنی تشدید مهاجرت

محسن برهانی، حقوق‌دان هم در جایگاه است، برای سخنرانی آماده شده است، جملات اولیه اش را می گوید، تشویقش می‌کنند، «با قهر، اخراج اساتید و دانشجویان و معلمان ادامه خواهد یافت و مهاجرت تشدید خواهد شد» 

او توضیح داد: با قهر فشار بر زنان و دخترلن جامعه تشدید خواهد شد؛ تحریم‌کنندگان عزیز؛ ما می‌دانیم چرا در ۸ تیر رای ندادید، اما امیدواریم در ۱۵ تیر رای خواهید داد. رای شما تفسیر ناپذیر است. 

برهانی گفت: برای شنیده شدن صدای اکثریت، کاهش دلشوره خانواده‌ها, مرهم گذاشتن بر زخم‌های دانشگاه، برای ایران، برای آینده جمعه به پزشکیان رای خواهیم داد.

آینده ایران را بسازیم

سخنران یعدی حسین‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی است؛ او گفت که «پزشکیان برای حوادث ۱۴۰۱ گریست، در جمعه خونین زاهدان با مردم بلوچ‌ گریست؛ ما این روزها به شخصیتی نیازمندیم که بیش از هر کسی شبیه به مردم خودش باشد و از طریق رانت به قدرت نرسیده باشد.

وی گفت: دولت بعدی باید مجری فصل سه قانون اساسی باشد. من قول شرف می‌دهم با شایسته گزینی و نه چهره‌های تکراری آینده ایران را بسازیم.

محمدرضا عارف هم به جمع حامیان ملحق و سخنرانی کرد، پیش از پزشکیان.

گردهمایی تمام شد، سخنرانی ها تمام شد، فردا هم تبلیغات تمام می‌شود، جمعیت آرام آرام از ورزشگاه خارج می شود، این شور و هیجان و صمیمیت و رفاقت و همدلی و ایمان را مدت ها بود ندیده بودم، گعده ها در خیابان به راه افتاده است، همهمه و گفتگو و قول و قرار حالا دیگر پای میثاق وسط است ، از کنار هر کسی رد می شویم می گوید «همه می رویم، برای یک جمعه سرنوشت ساز، پای صندوق برای ایران» 

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

از میان نامزدها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند. مرحله دوم انتخابات روز جمعه -۱۵ تیر ۱۴۰۳ - برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha