چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری واگذار شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد:در دولت سیزدهم چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی استان واگذار شد.

مهشید سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

به گفته وی، برای ساخت هر واحد مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به هر مددجو پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان یک‌هزار و ۹۹۱ معلول در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: مسکن و اشتغال مهمترین دغدغه و نیاز جامعه هدف است که برای توانمندسازی این قشر حمایتهای خاصی ازسوی دولت انجام شده است.

سلیمانی افزود: در راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم برای چهار هزار و ۶۶۱ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد اشتغال با پرداخت چهارهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت خوداشتغالی و مشاغل خانگی و در قالب تسهیلات ارزان قیمت، تعهد سه درصدی دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری در واحدها، کارگاه‌ها و همچنین پرداخت حق بیمه کارفرمایان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف و همچنین حمایت از کارفرمان برای استفاده از ظرفیت جامعه هدف در واحدهای تولیدی و کارگاهی مشوق‌های پیش‌بینی شده که پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش این نهاد را به کارگیری کنند و همچنین پرداخت حق بیمه مددجو تا چند سال، از مهمترین طرح‌های حمایتی از کارفرمایان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم پشت نوبتی‌های دریافت مستمری در استان به صفر رسید و هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

وی افزود: در این مدت نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر پشت نوبتی دریافت مستمری به چرخه حمایتی وارد شدند و بیش از ۲۲ هزار و ۲۷ مورد وسایل توانبخشی به افراد دارای معلولیت اهدا شد.

سلیمانی با اشاره به افزایش مستمری و پرداخت کمک هزینه معیشت خانواده‌های زیرپوشش این نهاد، گفت: در این مدت دفترچه سلامت ۱۶ هزار نفر از معلولان استان و ۱۶۰ زن سرپرست خانوار دارای بیماری سخت نشان دار شد.

وی به افزایش حمایت از خانواده‌های دارای فرزند ۲ قلو بیشتر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: در این مدت کمک هزینه‌ی معیشت به ۸۹۰ خانواده دارای فرزند ۲قلوی به بالای نیازمند استان پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در این مدت ۸۳ صندوق خرد مالی توسط تسهیل‌گران محلی و میانی با عضویت یکهزار و ۳۴۵ نفر افراد دارای معلولیت و ایجاد اشتغال‌های خانگی تشکیل شد.

برنامه‌های پیشگیرانه در اولویت برنامه دولت سیزدهم قرار دارد

سلیمانی با تاکید بر اینکه اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: در این مدت با اجرای طرح پیشگیری از نابینایی آمبیلوپی ۱۰۷ هزار و ۳۲۲ کودک سه تا ۶ سال مورد معاینه و سنجش قرار گرفتند و کودکان دارای تنبلی چشم شناسایی و به مراکز درمانی تخصصی ارجاع و کمک هزینه عینک نیز خانواده‌های نیازمند پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در این مدت مرکز جامع درمان اعتیاد و درمان افراد معتاد به صورت چندجانبه و ارائه خدمات به صورت تجمیعی و با پیگیری پس از بهبود از جمله ایجاد اشتغال پایدار و همچنین ۱۲ تعاونی از گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار با ایجاد ۱۸۵ شغل مستقیم برای زنان سرپرست خانوار تشکیل شد.

به گفته وی، در این مدت ۶۵ مرکز توانبخشی به اتاق هنر درمانی( موسیقی درمانی، تئاتر درمانی و نقاشی درمانی) مجهز شد و گروه‌های تئاتر در جشنواره تئاتر معلولان و جشنواره بین‌المللی تئاتر معلول راه یافت و گروه تئاتر معلولان استان به عنوان یکی از سه گروه منتخب جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند که نزدیک به ۲۴ هزار نفر از افراد زیرپوشش این نهاد مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha