توسعه مخابراتی روستایی که در دولت سیزدهم شهر شد

اردبیل - ایرنا - روستای بُرّان از توابع شهرستان اصلاندوز استان اردبیل که با نگاه محرومیت‌زدایی و توسعه محور دولت سیزدهم به شهر تبدیل شده، در مسیر آبادانی و رونق قرار گرفته است و با تامین زیرساخت‌های مخابراتی، از موهبت فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اواخر فروردین ماه ۱۴۰۲ بود که وزیر کشور با تبدیل روستای "بران علیا" مرکز بخش بران شهرستان اصلاندوز از توابع استان اردبیل به شهر موافقت کرد و انتشار این خبر، موجی از خرسندی و امید به توسعه و آبادانی را در روستاها و قشلاقات تابعه ایجاد کرد.

اکنون بعد از سپری شدن یک‌سال و ۲ ماه از آن اتفاق مهم، خبرهای خوشی از بخش و شهر بران به گوش می‌رسد که نویدبخش تحولات زیربنایی در حوزه فناوری و مخابراتی برای قشلاق نشینان و روستانشینان بران است و همه از برکات و خدمات نظام اسلامی و دولت خدمتگزار سیزدهم حکایت دارد.

بخشدار بران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با عنایت ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم و تلاش و همت مسئولان و متولیان امر، گام‌های بلندی با اجرای فیبر نوری و احداث دکل‌های مخابراتی در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه ارتباطات در این بخش برداشته شده است و قشلاقات بخش را هوشمند می‌کند.

یعقوب کریمی اظهار کرد: در مرحله نخست این پروژه، بیش از ۵۰ کیلومتر کابل‌گذاری فیبر نوری در قشلاقات بخش انجام شده است و به زودی این مناطق از نعمت اینترنت پرسرعت و پایدار بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: بان این طرح‌ها ساکنان بیش از ۴۰ قشلاق این بخش از نتایج ارزشمند این پروژه در راستای تحقق عدالت ارتباطی و توسعه پایدار در حوزه ارتباطات استفاده خواهند کرد.

وی افزود: همچنین ۲ دکل مخابراتی در قشلاق کاظم اوغلان و تره چی به بهره‌برداری رسیده و ۲ دکل دیگر نیز در قشلاق‌های قنبرلو و ایمانقویی در حال احداث است ، در مجموع با اتمام این پروژه‌ها عشایر بخش بران می‌توانند از مزایای مختلف اینترنت پرسرعت مانند آموزش آنلاین، دسترسی به خدمات دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.

بخشدار بران ادامه داد :این اقدامات ارزشمند با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تحقق یافته و امید و روحیه جدیدی در اهالی ایجاد کرده و نویدبخش تحولات مثبت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

بران از توابع شهرستان اصلاندوز استان اردبیل است و در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این شهر یک‌هزار و ۵۰۸ نفر در قالب ۴۵۱ خانوار بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha