دانشجویان نقش‌آفرینان اصلی کشورند

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در جشن دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان را نقش‌آفرینان اصلی کشور خواند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی امروز، پنجشنبه -۱۴ تیر- در آیین دانش‌آموختگی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشجویان، نقش‌آفرینان اصلی این مرز و بوم هستند و از جمله افرادی که به گردن شما دانشجویان عزیز، برای اینجا بودنتان، حق دارند، پدر و مادر شما هستند.

وی ادامه داد: پدر و مادر اول، پدر و مادری هستند که نوزاد را از عالَم رحِم به عالَم دنیا آوردند؛ پدر و مادر دوم، استادانی هستند که دانشجویان را از تاریکی جهل به روشنایی دنیای علم هدایت کردند و پدر و مادر سوم، پدر و مادری هستند که به شما همسر خواهند داد؛ پدر و مادری که جوانان را از تاریکی تنهایی به روشنایی انس و محبت می‌رسانند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، ضمن اشاره به اینکه مضاف بر سه پدر و مادری که از آن‌ها یاد شد، همه ما مادری داریم که سال‌هاست با آب و خاک و هوای خود برای حفظ ما زحمت کشیده است، عنوان کرد: مادر زحمت‌کش چهارم همه‌ ما، ایران عزیز است؛ ایرانی که با تمام دردهایش مام وطن نخبگان ایرانی است؛ از دردهای مادر چهارم خود خسته نشوید و برای حفظ آن زحمت بکشید؛ زیرا ایران مقدس‌ترین خاک‌ در تمام دنیا است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه صنعتی شریف را یکی از دانشگاه‌های برتر صنعتی دنیا برشمرد و اظهار کرد: این دانشگاه بی‌شک بهترین استادان دنیا را دارد.

سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: امروز یکی از روزهای پرافتخار برای دانشگاه صنعتی شریف است. گرد هم آمده‌ایم تا دستاوردهای فرزندان برومند این دانشگاه را که با تلاش و کوشش بی وقفه خود، مراحل مختلف تحصیلی را پشت سر گذاشته‌اند جشن بگیریم. این مراسم نمادی از موفقیت، پشتکار و آرزوهای بزرگ شماست.

رئیس دانشگاه در ادامه ضمن تبریک به خانواده‌ دانش‌آموختگان گفت: والدین گرامی حضور شما در این مراسم یادآور این نکته است که موفقیت امروز فرزندانتان بدون حمایت و همراهی بی‌دریغ شما میسر نمی‌شد. شما با فداکاری و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی خود، بهترین بستر را برای رشد و پیشرفت فرزندانتان فراهم کرده‌اید.

محمدعلی کوچک‌زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: از همه کسانی که گذشته را به شکلی رقم زدند که امروز شما و من اینجاییم تشکر می‌کنم. از دید دانشگاه، کاروان دیگری از دانش‌آموختگان، از منزل دانشگاه گذشت و از دید شما دانش‌آموختگان مرحله‌ای از زندگی گذشت و دانشگاه منزلی بود در مسیر زندگی شما!

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه صحبت‌های خود به ارائه آماری از میزان دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف از بدو تأسیس تا کنون پرداخت و گفت: تعداد کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف از زمان تاسیس تاکنون ۶۷  هزار ۹۷۵ نفر بوده که به طور کلی ۲ هزار و ۶۱۸ نفر در مقطع دکتری، ۲۷ هزار و ۶۷۶ نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد و ۳۷ هزار و ۶۸۱ نفر در مقطع کارشناسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: در این دوره نیز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که این تعداد شامل ۱۵۳ نفر در مقطع دکتری، هزار و ۶۱ نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد و ۹۹۵ نفر در مقطع کارشناسی است.

در این مراسم از ۱۵ استاد برتر آموزشی، سه استاد جوان شایسته تقدیر و یک استاد پیشکسوت در آموزش عالی که فعالیت‌های چشمگیر علمی، آموزشی و پژوهشی داشته‌اند تقدیر به‌عمل آمد. همچنین از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و دانش‌آموختگان برتر هر دانشکده در مقطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی نیز تقدیر شد.

قرائت سوگندنامه دانش‌آموختگی توسط علی‌اکبر صالحی استاد پیشکسوت دانشگاه، سخنرانی حامد تاج‌الدین از دانش‌آموختگان موفق دانشگاه، تقدیر از مدال‌آوران المپیادهای دانشجویی ۱۴۰۲، پخش کلیپ‌ و اجرای موسیقی زنده توسط حجت اشرف‌زاده از دیگر برنامه‌های آیین دانش‌آموختگی امسال بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha