بهره‌برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی و ۴۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی تامین اجتماعی

تهران - ایرنا - در دوران ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی، حدود ۱۷ هزار تخت بیمارستانی جدید فقط در بخش درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی و ۴۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی به بهره‌برداری رسید که بسیار کم‌نظیر است.

به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل این سازمان در مراسم بهره‌برداری از دستگاه فوق پیشرفته «فمتولیزیک» بیمارستان شهید لبافی‌نژادگفت با تأکید بر اینکه توسعه خدمات درمانی همواره مورد توجه شهید رئیسی بوده؛ به ضرورت و اهمیت حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات اشاره کرد و گفت: در دوران ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی، مردم عزیز ایران یک بار در انتخاب شهید آیت‌الله رئیسی و بار دوم در بدرقه شهدای خدمت؛ با همدلی یک حماسه بزرگ را رقم زد و اقبال خود نسبت به رویکردهای این شهید بزرگوار را اعلام کرد. ان‌شاءالله برای امتداد این مسیر خدمت و عزت، فردا ۱۵ تیرماه حماسه سوم نیز با همدلی همه مردم رقم خواهد خورد.

میر هاشم موسوی افزود: وقتی عرصه‌های مختلف خدمت را با خدمات سلامت و درمان مقایسه می‌کنیم، مشابه این خدمات را کمتر در جای دیگر پیدا می‌کنیم. تنها مورد قابل مقایسه، عرصه‌های جبهه و جنگ و مقاومت در خطوط مقدم کشور است که شهدایی را تقدیم این مرز و بوم می‌کند و در درمان هم همین موضوع را، خصوصاً در ایام بیماری کرونا دیدیم و این فرصت مغتنمی برای تقدیر از این قشر خدوم و زحمت‌کش کشور است.

وی با اشاره به اینکه در بیش از سی ماه فعالیت دولت سیزدهم با وجود آنکه بسیاری باورشان این بود که نمی‌شود و نمی‌توانیم، اتفاقات بسیار بزرگی در کشور رقم خورد، اظهار داشت: اتفاقاتی که در دولت مردمی سیزدهم رقم خورد، در تمام دوران پس از پیروزی انقلاب کم‌نظیر بود. ما به‌واسطه این‌که از نزدیک با دولت همکاری داشتیم، می‌توانیم قضاوتی نزدیک به واقعیت داشته باشیم و همه ما دیدیم که زمان ریاست شهیدجمهور آیت‌الله رئیسی، حدود ۱۷ هزار تخت بیمارستانی جدید به بهره‌برداری رسید که با دوره‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم، فقط در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ۴۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی را به بهره‌برداری رساندیم که بسیار کم‌نظیر است و نشان می‌دهد که عزیزان ما در عرصه سلامت جانانه پای ارائه خدمت ایستاده‌اند و باید درود بفرستیم به روح بلند شهید رییسی که این رویکرد و باور به "توانستن" را با فرصت‌های مختلفی که در اختیار بخش‌های مختلف قرار داد، برای ما به ارمغان آورد.

موسوی گفت: به نظر من ثبات در شاخص‌های کلان اقتصادی در حال تحقق بود و در عرصه بسیار گسترده خدمات‌رسانی، گشایش‌هایی ایجاد شده بود که این حادثه تلخ رقم خورد. ما

وی تاکید کرد: در حالی وقتی مسئولیت سازمان تأمین‌اجتماعی را پذیرفتیم، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مجموع بدهی این سازمان به نظام بانکی بود و برای پرداخت ماهانه ۲۷ هزار میلیارد مستمری، هر ماه حدود ۵ هزار میلیارد تومان از بانک رفاه استقراض می‌شد.

وی افزود: ما از ابتدای سال ۱۴۰۲ حقوق و مستمری را بدون یک ریال استقراض پرداخت کردیم. اگر قرار بود مسیر گذشته با رویکرد "نمی‌شود" و "نمی‌توانیم" را دنبال کنیم، امروز باید ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان استقراض انجام می‌دادیم که همین استقراض بی‌رویه ناترازی منابع را رقم می‌زند و اگر در این دولت تورم کاهش یافت بخشی از آن ناشی از همین اقدامات بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره روابط نزدیک این سازمان با وزارت بهداشت و درمان در دولت مردمی سیزدهم، اظهار داشت: طی چند روز گذشته ۲۳ هزار میلیارد تومان تسویه بدهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی را آغاز کردیم که این اقدام از سال ۱۳۶۷ بی‌نظیر است و ان‌شاءالله طی هفته آینده همه بدهی‌ها پرداخت خواهد شد. همه این‌ها در همان شرایطی اتفاق افتاد که برخی گفتند نمی‌شود و نمی‌توانیم.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ دولت مردمی سیزدهم در ایام بیماری کرونا، گفت: در دوران کرونا روزانه ۷۰۰ نفر از مردم عزیز، جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌دادند، اما با همت و مجاهدت شما عزیزان، این شرایط در زمان رئیس‌جمهور شهید، مدیریت شد و در نهایت حماسه بزرگی رقم خورد.

در دولت مردمی سیزدهم بالغ بر ۲۰۰ پروژه عمرانی در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز یا تکمیل شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه در دولت مردمی سیزدهم بالغ بر ۲۰۰ پروژه عمرانی در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز یا تکمیل شد، گفت: مدلی که در بیمارستان شهید لبافی نژاد با همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان ایجاد شده، یک مدل کارامد است که علاقه‌مندیم این مدل مدیریتی در مراکز دیگر هم اجرا شود و ان‌شاءالله در ادمه مسیر جمهوری اسلامی، این مسیر استمرار داشته باشد.

بهره‌برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی و ۴۰ مرکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی تامین اجتماعی

بیمارستان لبافی‌نژاد؛ الگوی موفق همکاری تأمین‌اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست، اظهار داشت: رئیس‌جمهور شهید همواره در مراسم‌های افتتاح، از توسعه خدمات به مردم مشغوف می‌شدند و قطعاً افتتاح این دستگاه جدید در بیمارستان لبافی‌نژاد، موجب شادی روح آن خادم ملت خواهد بود.

علیرضا زالی با اشاره به اینکه الگوی مدیریت بیمارستان لبافی‌نژاد، یک مدل خاص و بی‌نظیر در اداره مراکز درمانی است، گفت: خداوند را شاکریم که این بیمارستان همواره در خدمت‌رسانی به مردم پیشتاز بوده است. افتتاح دستگاه جدید «فمتولیزیک» در این بیمارستان نیز ناشی از مدل خاص مدیریتی این مجموعه و حاصل عنایت و توجه وزیر محترم بهداشت و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی است.

در آستانه افتتاح پروژه ملی بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی شهید فیاض‌بخش هستیم

بابک عدلی مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران نیز در این آیین، اظهار داشت: بیمارستان آموزشی، پژوهشی، درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد به عنوان مرکز درمانی مرجع در حوزه چشم و اورولوژی، لازم بود که بهترین تجهیزات را داشته باشد. از این جهت، طی چند سال اخیر با حمایت‌های وزیر محترم بهداشت و مدیرعامل محترم سازمان تأمین‌اجتماعی، بهترین تجهیزات وارد این بیمارستان شد و به دنبال این، طی سال‌های اخیر بهترین خدمات درمانی در این مرکز به مردم خصوصاً اقشار زحمت‌کش کارگری و بازنشستگان ارائه شد.

وی با اشاره به اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی طی سه سال اخیر در بخش درمان، گفت: بعد از افتتاح بیمارستان هدایت که پس از ۱۰ سال در سال گذشته اتفاق افتاد، اکنون در آستانه افتتاح پروژه ملی بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی شهید فیاض‌بخش هستیم که ان‌شاءالله پاسخگوی نیازهای درمانی ملت شریف ایران خصوصاً ساکنان غرب تهران خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین در استمرار مسیر خدمت، ان‌شالله در برخی شهرهای استان تهران که فاقد مرکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، مثل بومهن و دماوند، تأسیس یک مجموعه درمانی مناسب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین محمدحسین سلطانی رئیس بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد نیز در این برنامه اظهار داشت: در سه سال اخیر تلاش کردیم در دو مسیر ارتقای خدمات رفاهی و استقرار تجهیزات پیشرفته حرکت جدی داشته باشیم.

وی افزود: در بخش اول طی مدت کوتاهی ۲۱ پروژه هتلینگ و ارتقای کیفی ۳ بخش آزمایشگاهی را انجام دادیم که در گذشته کم‌سابقه بود. در بخش ورود تجهیرات درمانی پیشرفته هایتک، طی سه سال اخیر ۹ دستگاه وارد بیمارستان شد که آخرین مورد آن با عنایت ویژه وزیر محترم بهداشت و مدیرعامل محترم سازمان تأمین‌اجتماعی به سرانجام رسید.

به گزارش ایرنا در این مراسم، دکتر میر هاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولان و مدیران بیمارستان لبافی نژاد حضور داشتند.

بیمارستان شهید لبافی‌نژاد یکی از بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی در تهران است که علاوه بر ارائه خدمات رایگان سلامت به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، کارکرد آموزشی نیز برای تربیت کادر سلامت دارد.

این بیمارستان همزمان قطب چشم‌پزشکی، ‌اورولوژی و پیوند کلیه در شهر تهران محسوب می‌شود و پیشرفته‌ترین جراحی‌های حوزه ارولوژی، پیوند کلیه و عمل‌های مرتبط با چشم در این مرکز درمانی انجام می‌شود. دستگاه فمتو لیزیک که امروز در این مرکز درمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پیشرفته‌ترین نسخه از دستگاه‌های لیزر برای اصلاح عیوب انکساری چشم است.

دکتر مرتضی لبافی نژاد در ۱۴ آذر ۱۳۲۳در شاهرود در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، لبافی نژاد در سال ۴۹ فارغ التحصیل شد و دوران سربازی خود را به عنوان پزشک در روستاهای اطراف نهاوند خدمت کرد و سرانجام در چهارم بهمن سال ۵۴ توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha