مردم تخلفات انتخاباتی را به سامانه «مردم ناظر» گزارش دهند

بجنورد-ایرنا- رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی گفت: نظارت بر روند برگزاری انتخابات به شدت وجود دارد و مردم تخلفات انتخاباتی را به سامانه «مردم ناظر» گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، عابدین عابدی مقدم روز جمعه با حضور در پای صندوق رای در مسجد انقلاب بجنورد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مردم با مشاهده هرگونه تخلفات در حوزه های انتخاباتی، موضوع را گزارش دهند و در سامانه "مردم ناظر" (https://mardomnazer.shora-gc.ir/)شکایت خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: نظارت بر شعبه های اخذ رای به صورت صحیح انجام تا تخلفی صورت نگیرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: به هیچ وجه از تخلف انتخاباتی نخواهیم گذشت و امید می رود که فضای خوب، آرام و منطقی در انتخابات حاکم شود.

وی تاکید کرد: هر شهروند باید یک ناظر باشد و تخلف را به صورت مستند ارائه دهد تا ستاد پیشگیری از جرایم با متخلفان برخورد کند.

رسیدگی به ۶۰ پرونده تخلفاتی دوازدهمین دوره مجلس

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی افزود: ۶۰ متخلف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان به جرم خرید و فروش رای بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار و بر اساس پیش بینی ستاد انتخابات در استان ۶۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند که ۴۰ زهزار نفر آن را جوانان شامل می شوند.

برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای شامل ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۵ شعبه روستایی در سراسر خراسان شمالی برپا شده که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha