هیچگونه تخلفی در شعب اخذ رای کردستان گزارش نشده است

سنندج- ایرنا- رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان گفت: عوامل نظارتی با تمام توان از آرا مردم حفاظت و صیانت می کنند و تاکنون هیچگونه تخلفی در شعب اخذ رای استان گزارش نشده است.

بهروز مهتابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی خوب، سالم و امن در استان با همکاری عوامل اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: چند لایه نظارتی در داخل و بیرون شعب اخذ رای در استان در دستور کار قرار دارد و اطمینان داریم هیچگونه مشکلی در جریان اخذ رای به وجود نمی آید.

رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان یادآور شد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، رای مردم حق الناس است و ما پایبند به این مهم هستیم و اجازه تخلف در شعب را نمی دهیم.

به گزارش ایرنا، ۲۵ هزار عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی در هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان کردستان فرآیند برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انجام می دهند.

۳۱ هیات اجرایی در مرکز شهرستانها و بخشداری های کردستان فعال است و ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عنوان مراکز حوزه های انتخابات، مسئولیت پشتیبانی، هدایت و اجرای فرایندهای انتخابات را برعهده دارند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha