افزایش ناگهانی دما در کرمانشاه/ گرما از ۴۰ درجه عبور می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - داده‌های سازمان هواشناسی حاکیست با پایدار شدن وضعیت جوی در سطح منطقه دمای هوا در استان کرمانشاه افزایش و موقتا از مرز ۴۰ درجه سانتی گراد عبور خواهد کرد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز جمعه در این باره طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از امروز تا فردا /شنبه/ به دلیل تقویت شرایط پایدار در منطقه، مهمترین پدیده جوی استان افزایش تدریجی دما خواهد بود.

سعید قاسمی اظهار کرد: گرمای هوا امروز جمعه و فردا شنبه محسوس بوده بطوریکه پیش بینی می‌شود با افزایش متوسط ۵ تا ۶ درجه، بیشینه دمای شهر کرمانشاه بین ۴۰ تا ۴۱ و در نواحی گرمسیر استان بین ۴۶ تا ۴۸ درجه سلسیوس در نوسان باشد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه تشدید میدان‌های باد در منطقه شرایط را برای نفوذ غبار به نیمه غربی استان بویژه در نواحی مرزی کم و بیش فراهم خواهد کرد اما از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده با کاهش دما به طور نسبی از شدت گرما در غالب نقاط استان تدریجا کاسته خواهد شد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته خسروی با ۴۲ و ماهیدشت با ۱۰ درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنکترین نقاط استان کرمانشاه بودند و طی همین مدت دمای هوای شهر کرمانشاه بین ۱۶ و ۳۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha