۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1018
کد خبر: 85529888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضوری در بیداد گرما؛ یزدی‌ها گام دوم انتخابات را محکم برداشتند+فیلم

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85529888
محمد حسین فلاح
حضوری در بیداد گرما؛ یزدی‌ها گام دوم انتخابات را محکم برداشتند+فیلم

یزد- ایرنا- امروز همه یزدی‌ها از زن و مرد، کوچک و بزرگ آمده بودند؛ حتی کودکان هم پدران و مادران خود را همراهی می کردند تا عشق به وطن و انقلاب اسلامی را تمرین کنند.

به گزارش ایرنا، مسجد حظیره یزد بعنوان پایگاه انقلاب اسلامی در این استان از همان دقایق اولیه رای گیری، مملو از جمعیت مشتاق و دوستداران انقلاب و نظام بود؛ آنهایی که به عشق رهبر خود در پای صندوق های اخذ رای حاضر شده بودند.

از ساعت هشت صبح خبرنگاران ایرنا در این مسجد مستقر شدند؛ قبل از بازگشایی مسجد و صندوق رای، مردم در پشت درب مسجد تجمع کرده و منتظر آغاز رای گیری بودند.

با هر کسی که به گفت و گو نشستیم از علاقه خود به انقلاب اسلامی گفت و اینکه آمده است به فرمان رهبر خود در این عرصه سرنوشت‌ساز حضور پیدا کند.

پیرزن مسنی را دیدیم که با واکر به سختی همراه همسر خود در حال ورود به مسجد برای رای دادن بود؛ از او که به تازگی عمل جراحی انجام داده بود پرسیدیم که چرا با این وضعیت آمده است و او پاسخ داد به عشق رهبر و به فرمان او و برای آنکه دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنم.

با یک کودک خردسال هم‌صحبت شدیم که با زبان شیرین کودکانه گفت آمده است رای دهد؛ گفت کاش من می‌توانستم رای دهم و امیدوار به این بود که روزی بزرگ شود و خودش رای دهد.

به سراغ یکی از دختران رای اولی رفتیم، خجالت می کشید که صحبت کند؛ گفت همیشه با پدر و مادر خود می آمدم اما نمی توانستم رای دهم اکنون خوشحالم که می توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

او ادامه داد: از همه هموطنان و یزدی‌هایی که تا این ساعت نیامده اند می خواهم در شعب اخذ رای حاضر شوند و به نامزد اصلح رای دهند.

در میان جمعیت که در صف های طولانی ایستاده بودند، شماری از مسوولان استان اعم از اجرایی و نظامی هم حضور داشتند؛ امام جمعه یزد و استاندار استان هم وارد مسجد شدند و به صف مردم پیوستند.

خبرنگاران رسانه های جمعی نیز که به گفته رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان شمار آنها به ۱۷۰ نفر در سطح استان می رسد برای پوشش این واقعه در مسجد حظیره حضور داشتند و هیچ صحنه ای از چشمان تیزبین آنها مخفی نمی ماند.

در حالی که ساعت نزدیک به ۱۲ ظهر است مردم همچنان در حال ورود به مسجد برای رای دادن هستند و این در حالیست که گرمای هوا نیز بیداد می کند و دما هم اکنون در شهر یزد ۴۱، شهر میبد ۴۲ و شهر بافق ۴۵ درجه گزارش شده است.

مردم یزد در دور اول انتخابات ریاست جمهوری هم حماسه آفریدند و به لحاظ میزان مشارکت در کشور دوم شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha