سامانه «مردم‌ناظر» آماده دریافت تخلفات انتخاباتی در گلستان

گرگان- ایرنا- رییس هیات نظارت بر انتخابات گلستان به فعالیت سامانه مردم‌ناظر برای دریافت تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: این سامانه در بستر اینترنت در دسترس است و مردم می‌توانند گزارش و شکایات خود را به صورت مستند در این سامانه ثبت کنند تا بلافاصله به آنها رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز جمعه در ستاد خبری انتخابات گلستان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای تحسین‌برانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتکا بر آرای عمومی برای اداره امور کشور است و در ۴۵ سال گذشته اراده مردم و تجلی آن در انتخابات همواره مسوولان کشور را تعیین کرده است.

وی انتخابات را روز تجلی مردم سالاری دینی و تحقق اراده عمومی مردم در تعیین بالاترین مقام اجرایی کشور است، افزود: ملت بزرگ ایران در این دوره از انتخابات نیز با حضور پرشور و انتخابات آگاهانه برخاسته از بصیرت دینی و سیاسی حماسه دیگری خلق کنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات گلستان تاکید کرد: براساس اصل ۹۹ قانون اساسی ماموریت بسیار خطیر نظارت بر انتخابات‌ها از جمله انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده لذا شورای نگهبان با استفاده از ظرفیت ناظران بر روند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای نظارت می‌کند.

به گفته وی؛ براساس گزارشاتی که به سامانه مردم‌ناظر در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری واصل شد خللی در سلامت و صحت انتخابات ایجاد نکرد، حتی در مرحله نخست شورای نگهبان با همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تماس گرفته و گزارش‌هایی برای بررسی تخلفات احتمالی خواستند که هیچ موردی را ذکر نکردند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات گلستان با بیان اینکه ما آماده دریافت گزارشات مردمی و ستادهای نامزدها از طریق سامانه مردم ناظر و هیات‌های نظارت هستیم، تصریح کرد: قانون بعد از اتمام انتخابات و اعلام نتایج، فرصتی را برای شکایت همه نامزدها و مردم قرار داده تا به شکایات رسیدگی شود.

بهمنی‌نژاد با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر ناظر بر روند انتخابات در استان گلستان نظارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این مرحله از انتخابات نیز همچون مرحله اول هزاران نفر از ناظران آموزش دیده و متعهد به کارگیری شدند و در هر شعبه اخذ رای به طور متوسط سه تا چهار ناظر حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ناظران از نخبگان و انسان‌های متعهدی هستند که از اقشار مختلف در جامعه حضور دارند، یادآور شد: نظارت بر روند انتخابات با اشرافیت کامل انجام شده و تا پایان شمارش آرا و تایید صحت انتخابات، نظارت‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در مرحله دوم انتخابات چهاردهم نیز هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز (جمعه) ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود و متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha