دولت چهاردهم برای رفع و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه تلاش کند

قم- ایرنا -امام جمعه قم با بیان اینکه دولت چهاردهم باید برای رفع تحریم‌های ظالمانه دشمن تلاش کند گفت: برای این اقدام، ۲ راهکار مذاکره و خنثی‌سازی تحریم‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم افزود: امروز به یاری خدا با رای مردم، رئیس جمهور منتخب مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: با تنفیذ رای مردم از سوی رهبر معظم انقلاب، آن کس که آرای بیشتری کسب نموده باشد، به طور رسمی رئیس جمهور کشور می‌شود.

سعیدی یادآور شد: رئیس جمهور منتخب، پس از تعیین کابینه و گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، باید با رعایت اولویت‌ها و با زمان‌بندی مشخص، در طول خدمت خود به وعده‌هایش عمل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نامزدهای انتخابات باید برای خدمت به مردم، با خدای خودشان عهد کنند، چون اگر موفق به در اختیار گرفتن مسئولیتی شدند، آن کسی که ذره‌ای با انقلاب، امام راحل و نظام‌اسلامی زوایه دارد، به درد نمی‌خورد.

وی گفت: کسی که به آمریکا دل‌بستگی داشته باشد و تصور کند بدون لطف آمریکا، نمی‌توان در کشور قدم از قدم برداشت، همکار خوبی نخواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) تاکید کرد: منتخب مردم باید کسی را برای کابینه‌اش انتخاب کند که اهل دین باشد.

سعیدی مذاکره را راهکاری برای رفع تحریم توصیف کرد و گفت: راهکار دیگر که مهم‌تر از مذاکره است، خنثی‌سازی تحریم است.

وی با بیان این که مذاکره باید با عزت و حکمت و به نفع نظام باشد گفت: خنثی‌سازی نیز باید با تدبیر و رعایت اولویت‌ها صورت گیرد.

سعیدی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه خداوند متعال ریختن آبروی مومن را به شدت نهی کرده است تصریح کرد: حفظ آبروی مومن یک واجب الهی است، ولی در تبلیغات انتخاباتی مورد آسیب قرار گرفت.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به شانزدهم تیرماه و روز جهانی مالیات خاطرنشان کرد: مالیات نوعی هزینه اجتماعی است که قشرهای مختلف جامعه برای بهره‌برداری از امکانات و منابع عمومی کشور پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مالیات از منطقی‌ترین و بهترین شیوه‌های تامین بودجه و هزینه‌های کشور است.

سعیدی در ادامه سخنان خود، فرارسیدن ماه محرم را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: عاشورا بهترین مدرسه ولایت است.

وی یادآور شد: عاشورا تنها صحنه‌ای است که در آن، ۲ قطبی ولایت خدا و ولایت طاغوت کاملا محرز و مشخص است.

وی اظهار کرد: برای آنکه در پیچ‌های تاریخی، راه امام حسین‌(ع) را گُم نکنیم، باید به منابعی مانند زیارت عاشورا مراجعه نماییم.

سعیدی افزود: زیارت عاشورا، زیارت عجیبی است، به ما نشان می‌دهد که با دو اسلام حسینی و یزیدی و اسلام سکوت و ذلت و اسلام قیام و عزت همچنین اسلام ناب محمدی‌(ص) و اسلام آمریکایی روبه‌رو هستیم،

وی بیان کرد: اگر تفاوت بین این دو اسلام را بدانیم، امروز نمی‌توانیم در امر سرنوشت‌ساز انتخابات بی‌تفاوت باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha