ارتش آمریکا روز یکشنبه از پایگاه هوایی نیجر خارج می‌شود

تهران- ایرنا- ارتش آمریکا در ادامه برنامه خروج از نیجر پس از کودتای سال گذشته، اعلام کرد روز یکشنبه یک پایگاه هوایی مهم در پایتخت این کشور را به طور کامل ترک خواهد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد: روز یکشنبه خروج پرسنل خود از پایگاه هوایی ۱۰۱ نیجر را تکمیل کرده و سپس تمرکز خود را بر خروج از یک پایگاه بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین در هفته های آینده معطوف خواهیم کرد.

حکومت نظامی نیجر در آوریل(اسفند-فروردین) به آمریکا دستور داد که نزدیک به یک هزار پرسنل نظامی خود را از این کشور خارج کند که شکستی شرم آور برای واشنگتن پس از کودتای سال گذشته بود.

قبل از کودتا، نیجر یک شریک کلیدی در مبارزه آمریکا علیه شورشیان در منطقه ساحل آفریقا بود که هزاران نفر را کشته و میلیون ها نفر را آواره کرده است.

واشنگتن به دنبال طرح دیگری در غرب آفریقا است، اما مقامات هشدار می دهند که اطلاعات آمریکا در مورد گروه های افراطی که در منطقه به سرعت در حال رشد هستند در حال کم شدن است.

کنت اکمن، سرلشکر نیروی هوایی آمریکا که برای هماهنگی انتقال نیروها در نیجر حضور دارد، گفت خروج آمریکا از پایگاه هوایی ۱۰۱ با برگزاری مراسمی نهایی خواهد شد.

این پایگاه در کنار فرودگاه بین المللی دیوری هامانی در پایتخت نیامی واقع شده است.

با خروج آمریکا، روسیه تعدادی از نیروهای نظامی خود را در همان پایگاه مستقر کرده است، جایی که آنها در حال انجام فعالیت های آموزشی هستند.

مقامات آمریکایی می گویند هیچ تماسی بین پرسنل آمریکایی و روسی در آنجا وجود نداشته است و اکمن تاکید کرد که از نیجر تضمین هایی دریافت کرده است که نیروها از هم جدا خواهند ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha